2022. augusztus 2., kedd

50 kérdés Book Tag

     Kedves ismerősöm, Niki, ismét kihívott egy könyves tagre. Na de ez most olyan eszméletlen hosszú, amilyennel eddig még nem találkoztam. Bizony, a cím nem hazudik, úgyhogy vágjunk is bele.


1. Mit olvastál legutóbb?


     Marie Lu: Batman - Az éjszaka rémei

2. Jó könyv volt?

     Nem igazán. 

3. Mitől volt jó?

     Volt benne egy érdekes karakter, meg a felétől akadt benne izgalom, úgyhogy annyira nem volt vészes. 

4. Ajánlanád másoknak?

     Tiniknek, akik csak most kezdenek igazán barátkozni az olvasással.

5. Milyen gyakran szoktál olvasni?

     Ha tehetem, minden nap. 

6. Szeretsz olvasni?

     Szerinted? :D

7. Mi volt a legutóbbi rossz könyv, amit olvastál?

      Andrzej Sapkowski: A végzet kardja

8. Miért nem tetszett?

     Az egyik ok a dögunalmas politikai szál. 

9. Szeretnél író lenni?

     Talán. Mndenesetre van a fejemben vagy tíz történet. 

10. Olvastál valaha olyan könyvet, ami nagy hatással volt rád?

     Igen, sokat. De hogy megemlítsek néhányat:

11. Szoktál fanfictiont olvasni?

     Régen olvastam, ma már nem. 

12. Szoktál fanfictiont írni?

     Egyszer terveztem, de terv is maradt. Szóval nem. 

13. Mi a kedvenc könyved?


     Az a könyv, amit magammal vinnék egy lakatlan szigetre, az a sokat emlegetett A csábítás kilenc szabálya Sarah MacLeantől. Abban a könyvben magamat látom. A pufi lányt, akit pasimentes életmódja miatt  vénkisasszonynak kiáltottak ki, de kézbe vette saját sorsát, izgalmat csempészett bele bakancslistájával, közben meghódította a kiszemelt rosszfiút. Sablonsztori, de a tálalás nekem minden szempontból maximális. 

14. Melyik könyvet szereted a legkevésbé?

     Rideg Sándortól az Indul a bakterház a legutóbbi legeslegnagyobb csalódásom, úgyhogy azt mondanám. A film és a könyv ég és föld, és sajnos nem a könyv javára. 

15. A kézzel fogható könyveket szereted, vagy inkább gépen olvasol?

     Szeretem én ezt is, azt is. A fizikai könyveket nagyon szeretem kézbe venni, gyönyörködni bennük, forgatni, az e-könyv meg praktikus. 

16. Mikor tanultál meg olvasni?

     Mint a legtöbben, iskolában. 

17. Melyik a kedvenc kötelező olvasmányod?

     Elárulok valamit. Suliban kerültem a könyveket, mint a pestist. Elég volt nekem, hogy azzal zaklatott a töritanárom, hogy én legyek az egyik tananyag felolvasó (minden fejezet után átbeszéltük az anyagot). Ha megfáztam és bevoltam rekedve, akkor is fel kellett olvasnom. Úgyhogy nem voltam könyvbarát. Néha-néha a kezembe került egy-egy kötelező, de untam őket, nem figyeltem oda kellően rájuk, nem kötött le az olvasás (bezzeg most). Úgyhogy nincs kedvenc kötelezőm. 

18. Mi a kedvenc könyvsorozatod?


19. Ki a kedvenc íród?

     Vannak egy páran, de a keménymag: Karen Marie Moning, Jeaniene Frost, Sarah MacLean, Lorraine Heath, Elizabeth Hoyt, Angela Marsons

20. Mi a kedvenc műfajod?

     Jelenleg az első helyen a történelmi romantikusok állnak. De paraszthajszállal van csak lemaradva a krimi/thriller, valamint az urban fantasy. 

21. Ki a kedvenc szereplőd az egyik könyvsorozatból?

     Cat Crawfield - vicces, pimasz és nem fél odacsapni. 

22. Történt már olyan, hogy egy könyv egy teljesen más helyre repített?

     Persze. Robert Merle az Állati elmékkel három oldal után a fotelből az ágyba repített. 

23. Melyik könyvhöz szeretnéd ha készülne folytatás?

     Tündérkrónikák!!! Az új részek kicsit hullámzóak, de annyira szeretném, ha végre folytatnák a magyar kiadást. 

24. Melyik az a könyv, amelyről azt kívánod bár ne lenne folytatása?

     Nincs ilyen. 

25. Mennyi idő alatt olvasol el egy könyvet?

     Változó. A szabadidőmtől függ, amiből ha akad, akkor olyan négy nap. 

26. Szereted amikor a könyveket megfilmesítik?

     Addig szerettem, amíg nem kezdték el a kedvenceimet durván kicsavarni. Most például a Vámpírakadémia sorozat miatt szívom a fogam. Próbálok hozzá jó képet vágni, de Rose megszemélyesítőjével nagyon nem sikerül szimpatizálni.

27. Melyik az a könyv, amit tönkre tett az adaptációja?

     Fú, most nem jut eszembe ilyen. 

28. Melyik az a film, ami jót tett egy könyvnek?


      A Vaják tuti, de szeretném még megemlíteni az Éhezők viadalát is, aminek könyvsorozatára a beharangozott film miatt figyeltem fel. 

29. Szoktál újságot olvasni?

     Régen olvastam, főleg a helyi hetilapokat, mostanában már nem. Inkább csak a könyveket bújom. 

30. Szoktál magazinokat olvasni?

     Erre is az a válaszom mint az előző kérdésre. Amúgy nagy IM rajongó voltam.

31. Az újságokat vagy a magazinokat szereted jobban?

     Mindkettőt szerettem.

32. Szoktál az ágyban olvasni?

     Simán. Este csakis ott. 

33. Gyorsan olvasol?

     Attól függ, mennyire gördülékeny a szöveg és magával ragadó a cselekmény. Van, hogy egy-egy sort vagy bekezdést, esetleg oldalt is visszaolvasok. Vagy azért mert annyira tetszett, vagy mert elkalandozott a figyelmem és nem emlékeztem a történtekre. Na ez a szokásom eléggé lelassít.

34. Lassan olvasol?

     Asszem erre fentebb válaszoltam... 

35. Hol szeretsz a legjobban olvasni?

     Esténként az ágyban, nappal pedig a könyvespolc melletti fotelban. 

36. Szoktál a WC-n olvasni?

     Nem. Még rám törnék az ajtót a családtagjaim. :D

37. Szoktál a kocsiban ülve olvasni?

     Nem. Amikor megpróbálkoztam vele, mindig rosszul lettem egy idő után. 

38. Szoktál a fürdőkádban olvasni?

     Régen előfordult, de amióta anya vagyok, örülök, ha egy gyors zuhanyban van részem. 

39. Nehezen tudsz koncentrálni olvasás közben?

     A könyvtől függ. Ha kicsit lapos a sztori, akkor nehéz koncentrálni. De ha a regény beszippant, akkor abszolút nem. 

40. Csend kell ahhoz hogy olvasni tudj?

     Nem muszáj. Egy kisebb zajt kitudok zárni, de ha a családomnak épp kedve szottyan "koncertet" adni, akkor nincs értelme olvasni. 

41. Kitől kaptad a könyvek iránti szereteted?

     Egyrészt anyumtól, másrészt két régi barátnőmtől, akik egyszer könyvekről beszélgettek, amihez akkor még nem tudtam hozzászólni és ez zavart. Kértem tőlük könyvajánlókat, azóta pedig az olvasás szerelmese vagyok. 

42. Mit fogsz legközelebb olvasni?


     Chris Carter: Kivégzés
Marissa Meyer: Cress

43. Mikor kezdtél el rendes regényeket olvasni?

     Ha valamit számít, sulis koromban, olyan 14-15 évesen két könyvet olvastam el (Kosztolányi Dezső: Édes Anna - tetszett, a másik meg valami romantikus ifjúsági regény volt, azt nagyon szerettem, újra is akartam olvasni, de elveszett és a címére sem emlékszem sajnos), plusz A kis hercegbe is belekezdtem, de sosem fejeztem be. 

44. Ki a kedvenc gyermekkönyv szerződ?

     Nincs ilyen. 

45. Melyik íróval szeretnél interjút készíteni?

     Egyikkel sem. Nem értek én az ilyen interjúztatáshoz. 

46. Szerinted melyik íróval lennétek barátok?

     Jó kérdés. Fogalmam sincs. 

47. Melyik könyvet olvastad el legtöbbször?

     Karen Marie Moningtól a Keserű ébredést háromszor. 

48. Milyen könyveket tartasz klasszikusnak? 

     A jó régieket. :D Viccet félretéve, a molyos "klasszikus" cimke alatt lévő könyvekről elhiszem, hogy azok. :) 

49. Mik azok a könyvek, amiket szerinted tanítani kellene az iskolákban?

     A tanító jellegű, empátiára nevelőket, például Ruta Sepetys könyvei abszolút megfelelnének. Valamint ami nem csak lexikális tudást ad, hanem gondolkodásra ösztönzi a tanulókat. De annyi lenne még. 

50. Mik azok a könyvek, amiket ki kellene tiltani az iskolákból?

     Azt se tudom már, hogy mik a kötelezők, úgyhogy azokat nem bántom. 


Oh... ennyi? Pedig most kezdtem belemelegedni a válaszolgatásba. 
Még egyszer köszönöm Niki a kihívást, egy élmény volt. :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...