2021. augusztus 19., csütörtök

Most ezekkel a könyvekkel mit kezdjek? #3


     Úgy tűnik, a múltkor (#2) bejött nektek ez az újfajta rovat, amiben olyan könyvekről írok egy-egy rövidebb véleményt, amik nem nagyon, vagy abszolút nem nyerték el a tetszésemet. 
Amint láthatjátok, ismét jelentkezem egy hasonló bejegyzéssel, amiben most négy könyvről szeretném megosztani a gondolataimat. 



Most is szeretném leszögezni, hogy nem a bántás a célom, ha neked valamelyik könyv pont a kedvenced, ne vedd a szívedre a véleményemet, annyit nem ér. Én is csak olvasó vagyok, más izléssel. Lehet neked meg pont az nem tetszik, ami az én kedvencem. De attól még mindannyiunknak lehet véleményt alkotni. :) 


Kiadó
: Könyvmolyképző 
Kiadói sorozat: Rubin pöttyös 
Sorozat: Csokoládéimádók #3
Műfaj: chick-lit, erotikus-romantikus 
Oldalszám: 288
Eredeti cím: Troubles & Treats
Kötés: puhatáblás 
Fordító: Farkas János
Megjelenés: 2018 (eredeti megjelenés: 2012)
ISBN: 9789634572312
"Úgy érzem, megváltoztunk, és utálom, hogy így van. Mintha már nem is ismernénk egymást. Ez a legborzasztóbb érzés a világon!"
     Tara Sivec a Csábítások és csemegék c. könyvével belopta magát a szívembe. Néhány ordenáré poénnak szánt káromkodást kivéve imádtam a Csokoládéimádók első részét. A folytatás is elég szórakoztató volt, igaz ott kicsit már kezdett kilógni a lóláb, mert nem tetszett annyira, a harmadik résztől meg eleve rettegtem, amikor megtudtam, hogy abban a féleszű Jenny és Drew lesz a főszereplő páros. Szerencsére a sztori ugrott az időben, úgyhogy nem egy "így jöttünk össze" részt kaptam, hanem egy olyat, amiben dilis főhőseink házasok, szülők, de egyre inkább kezdenek eltávolodni egymástól. Úgyhogy a történet az "élesszük fel a parázst" küldetésről szólt. 



Jenny és Drew olyanok, mintha a Jóbarátokból Phoebe és Joey jöttek volna össze. Mindig is úgy gondoltam, nekik inkább nem lenne szabad szaporodniuk, annyira hülyék. De valahogy jól állt nekik hogy gyerekeik vannak és egy nagy családot alkotnak. 

Jenny sokkal eszesebb mint azt az első két kötetben hittem. De Drew még marhább. Mivel váltott szemszögű volt a könyv, ezért sokat időztem Drew fejében, és mit mondjak, baromi fárasztó volt. Hát még akkor, amikor összeült a másik két félnótás cimborájával, Carterrel és Jimmel. Az előző két könyvben bírtam a karakterüket, de most nem, abszolút nem voltak viccesek, sokkal inkább idegesítőek. 

Volt a kötet olvasása alatt unalmas, meg fárasztó jelenet bőven, de azért Sivec nagyrészt még mindig vicces szituációkkal szolgált. Például a macskaalmos és a brazil gyantás esetnél szó szerint megszakadtam a röhögéstől. 

7/10


Kiadó
: Lazi
Kiadói sorozat: Vidám könyvek
Sorozat: Bakterház #1
Műfaj: humoros, klasszikus 
Oldalszám: 184
Kötés: puhatáblás 
Megjelenés: 2020 (eredeti megjelenés: 1943)
ISBN: 9789632674650

"A banyát letették a szénaboglya mellé, igen visítozott, és hogy engem meglátott, nem volt bátorsága elájulni."

     Imádom a regény alapján készült filmet. Minden egyes alkalommal betegre nevetem magam rajta. De ez a könyv borzalmas volt. Szívem szerint félbehagytam volna, de gondoltam nehogy már kifogjon rajtam az a száznyolcvan oldal. Úgyhogy végignyámnyogtam.

Ami tetszett, az Bendegúz frappáns szavajárása. De az piszkosul felhúzott, ahogy a regényben szegény állatokkal bántak. Meg az a folyamatos verekedés... A végtelen alkoholizáláson meg sem lepődtem, de az a folytonos pofozkodás, mintha másként nem is lehetne kiereszteni a gőzt. Eddig minden könyv valamilyen tanulságot hordozott magában, de ez milyet? Hogy üss vagy téged ütnek? 

Újraolvasás kizárt, és a többi könyvre sem vagyok kíváncsi. Inkább megnézem a filmet. 

2/10


Kiadó
: Maxim
Kiadói sorozat: Dream Válogatás 
Sorozat: Iskari-trilógia #1
Műfaj: fantasy, young adult
Oldalszám: 448
Eredeti cím: The Last Namsara
Kötés: puhatáblás 
Fordító: Komáromy Zsófia
Megjelenés: 2018 (eredeti megjelenés: 2017)
ISBN: 9789632619774
"- Olyan vagy, akár egy istennő - mondta Jarek. 
Asha megdermedt. A férfi mohó tekintetét magán érezve legszívesebben eltűnt volna. Nem akart jobban semmit, mint láthatatlanul átvágni a tömegen, felkapni a vadászvértjét és a kardját, és most rögtön levadászni Kozut. 
Ehelyett azt felelte:
- Láttál volna korábban, tetőtől talpig sárkányvérrel borítva."

     Régóta kinéztem magamnak Az utolsó Namsara-t, egyrészt a borítója miatt, másrészt a róla szóló pozitív értékelések is bátorítottak, hogy érdemes elolvasni, és az, hogy fantasy, csak méginkább megerősített abban, hogy elolvassam. Egy ideje már szomjazom egy jó fantasy-ra, ez meg a vélemények alapján is jónak ígérkezett, ráadásul sárkányos. Eddig egyetlen sárkányos történetbe kóstoltam bele (Sárkányröpte), ami nem tett a zsáner rajongójává, de úgy gondoltam újra nekifutok és megnézem, ez a könyv mit tud nyújtani a pikkelyes bestiákkal kapcsolatban. 


Lassan csordogáló, de olvasmányos stílusba csomagolt történet, amiben fejezetenként váltja egymást a múlt és a jelen. A múlt történetei által megismerjük a világfelépítést, és hogy kik kapják az iskari és namsara titulust. A namsara-k a hősök, az iskarik az átkozottak. 
Főhősnőnk, Asha iskari, amit akkor érdemelt ki, amikor tízévesen a tiltás ellenére varázserejű regéket mondott a múltról, aminek következtében a királyságra szabadította az Ősárkány haragját. 
A tűzvészben a lány csúnyán megégett, arcának jobb felén és testén egy heg húzódik. Hogy népe előtt valamelyest vezekeljen, apja odaígéri megmentőjének, Jareknek, akihez nyolc évvel később hozzá kellene mennie. Hacsak nem sikerül a mennyegző előtt megölnie a birodalom tragédiájának okozóját, az Őssárkányt, Kozut. 

A történet sok szereplővel operál, de egyikőjük sem lett kedvencem, személy helyett inkább a külön részt kapott múlt meséi tetszettek. Megigéztek, akárcsak a sárkányokat. 

Sárkányfronton nem volt rossz a sztori, bár még mindig azt érzem, ezek a lenyűgöző teremtmények itt is csak háttérkarakterek. Inkább az emberi szereplőkön és a hatalmi játszmákon volt a hangsúly, ami felemás érzést hagyott maga után.  

Van itt szerelmi háromszög igaz eléggé kifacsart, főszereplőink a törtető Jarek gusztustalan, a rabszolga Torvin szimpatikus, a főhős Asha pedig... na ő érdekes. Egyszer a lány félelmet nem ismerő, sárkányölő nagy harcos, aztán meg legyőzik egy játékos közelharcban, plusz halálra rémül egy kígyótól. Jó, hát sziszegére ébredt, attól mindenki megrémülne, de értitek. Valamint zavart, hogy Ashának nincs véleménye. Ha beadnak neki egy mesét, szó nélkül elfogadja. Ha ráparancsolnak, hogy ne közelítsen az egyik karakterhez, naná, hogy megteszi. Szófogadó, csicska robot. Kíváncsi voltam, mikor jön valami pálfordulás, és mikor tesz meg valamit saját maga miatt. 

Azért a bosszantó karaktereket a történetvezetés valamiképp ellensúlyozta. Szerencsére a végefelé erősebbé vált, meglepetéssel is szolgált, így ez a könyv annyira nem volt keserű pirula, jó folytatást ígér. Legalábbis remélem. 

6/10


Kiadó
: Athenaeum
Sorozat: Vágy #3
Műfaj: erotikus, romantikus
Oldalszám: 320
Eredeti cím: Ignited
Kötés: puhatáblás 
Fordító: Szilágyiné Márton Andrea
Megjelenés: 2017 (eredeti megjelenés: 2014)
ISBN: 9789632936406
"Átléptem egy bizonyos képzeletbeli határt, és törénjen bármi, többé nem lehetek a Barátságos Kat, az a lány, aki titkon ácsingózik Cole után. Mert ez nem ácsingózás volt. Ez szükség volt. Éhség. Kinyitottam Pandora szelencéjét és elszabadult bennem a pokol."
     Ehh fura dolog ez a stílusváltás... vagy hogyismondjam. Régen faltam az erotikus romantikusokat. Viszont most már jó pár éve hanyagolom őket. A legutóbbi kategóriába eső sztori az Alapos kétely volt, ami el is tántorított attól, hogy felmelegítsem a káposztat a műfajjal. De nemrég szembe jött velem J. Kenner Vágy sorozata, amiből az első két részt már olvastam, de a harmadikat parlagon hagytam. Aztán valami isteni szikra hatására eldöntöttem, ezt a sorozatot is ideje lenne befejezni, meg is tettem.


A történet tipikus rosszfiú, akinek hatalmas szíve van és a lány, aki nem olyan ártatlan mint amilyennek elsőre tűnik. Mindkettőnek vannak múltbéli démonai, de együtt megtalálják a feloldozást. A sztorit kezdettől fogva átitatja az erotika, majd a végén gejl módon mindent elönt a romantika. Egy kis maffiás konfliktus meg némi művészet is táncol a háttérben, hogy nehogy csak a csattanó csókokról és testekről szóljon a sztori, de a vágy mégis elsodorta a történetet. 

Eleinte olvastatta magát, pörögtek a lapok, később egyre darabosabbnak éreztem, főleg amikor Kenner nagyot akart mondani. A számomra szótól agyf@szt kaptam, nem értem, miért nem lehetett beszúrni egyszer-kétszer egy nekem-et? Meg úgy bírom ezeket az "és akkor elmeséltem neki mindent" megúszós modatokat ahelyett, hogy röviden tényleg elmesélné a vele történteket, és normális bepillantást nyernék az adott személy múltjába. Minek is az. De, a sztori sablonossága ellenére olykor mégis meglepett, mert vannak itt durvaságok kéremszépen, az egyik nagyon szíven ütött. 
Egyszeri olvasásnak amúgy elment. 

6/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...