2012. december 8., szombat

The Hunger Games Soundtrack Song List


     Egyik kedvenc regényem adaptációjában nem hallottam egyetlen énekkel ellátott dalt sem, csak score-t, de a vége főcímnél, a stáblistánál, azért 3 darab dalocskával megajándékoztak a készítők.
Egy filmnél nagyon fontos a zene, és ha már a főműsoridőben nem hallott az ember egy pár muzsikát, akkor miért ne adjanak ki egy önálló soundtrack albumot, amin a 3 ismert zene mellett ne sorakozna még jó néhány más, sikeres dal is? Ez a gondolat suhanhatott át Suzanne Collins sikertrilógiája első részének, az Éhezők Viadala vászonra adaptálóinak fejében is, amikor a lemezpolcokra csúsztatták a filmhez, általuk hozzákapcsolt dalokat.
Ügyes pénzfogás, de nekem jobban tetszik az, ha tisztességesen adnak ki egy olyan lemezt, ami nemcsak hírből kötődik az adott filmhez, hanem azok a dalok szerepelnek is benne. Nem baj, attól még fussuk át a listát, de csak óvatosan, mert jó pár dal tényleg üt és szerethető.



001. Taylor Swift feat. The Civil Wars - Safe & Sound
002. Taylor Swift - Eyes Wide Open
003. Arcade Fire - Abraham’s Daughter
004. Kid Cudi - The Ruler & The Killer
005. Miranda Lambert  feat. Pistol Annies - Run Daddy Run
006. The Civil Wars - Kingdom Come
007. The Decemberists - One Engine
008. Glen Hansard - Take The Heartland
009. The Low Anthem - Lover Is Childlike
010. Punch Brothers - Dark Days
011. The Secret Sisters - Tomorrow Will Be Kinder
012. Birdy - Just a Game
013. Ella Mae Bowen - Oh Come & Sing
014. Jayme Dee - Rules
015. Carolina Chocolate Drops - Reaping Day
016. Neko Case - Give Me Something I’ll Remember

(a listát innen kopíroztam át, de az én lejátszási listámban másként jönnek sorban a dalok, és innen hiányzik egy szám, úgyhogy utólagos engedelmetekkel hozzácsatolom)
 
017. Maroon 5 feat. Rozzi Crane - Come Away to the Water

Megtörtént a felsorolás, ha van kedvetek pötyögjétek be a címeket egy-egy videó/zenekeresőbe, és hallgassátok velem együtt. Persze nyugodtan olvashatjátok a számokhoz fűzött véleményeimet is, és ha valamiben ütközik a véleményünk, nosza... lehet reklamálni. :)

- Safe & Sound - könnyed kis dal, olyan fajta sláger, ami tényleg a fülünkön megy be és a könyökünkön jön ki. A klipje olyan hűvös, ahogy a szám is. Jól passzol a film atmoszférájához, főleg a 12. Körzethez. Nekem leginkább a huhogós részek jönnek be, de maga az egész kellemesen hallgatható.
- Eyes Wide Open - Taylor-nak nagyon fekszik ez az "éhezők" film, mert több dallal is közreműködik. Vagyis kettővel, de hát az már több mint egy. Ez a szám nagyon rendben van, sokat hallgattam már, és még most sem unom. A lány hangvilága szép, nem karcolgatja kellemetlenül a dobhártyámat. Mondjuk a dal egysíkúsága miatt erre nincs is lehetősége.
- Abraham's Daughter - olyan fura volt ez nekem először. Régen csak popdalokat hallgattam, aztán jött a rock, mára meg már az ilyen művészi érdekességekre is vevő vagyok. Tetszik ez a track, mert lendületes, a háttérben szóló dobok pedig erőssé teszik. Tökéletesen tükrözi a filmet, szerintem jól elfért volna a játékidőben is - pl amikor Katniss az Arénában minél messzebb sétál a kiválasztottak elől -, nemcsak a végén, a névlistánál.
- The Ruller & The Killer - most tekintsünk el a dalok szövegvilágától, hogy az mennyire is illeszkedik a film mondanivalójához/történéseihez, mert ugye nem mindenki tud angolul. De ha meghallunk egy olyan számot, amit a filmünkhöz kötnek, akkor legalább a zenére figyeljünk, hogy az mennyire is illeszkedik a mozihoz. Hát nem tudom, de ezt a Kid Cudi brümmögést én sehogyan sem tudom a filmhez passzolni. Úgy érzem, mintha ezt a... valamit rám akarnák erőszakolni, hogy igen, ennek helye van ezen a listán... szerintem abszolút nincs.
- Run Daddy Run - ezt a dalt egy olyan 12. körzeti jelenetnél tudnám elképzelni, ahol Katniss az apukájával mászkál az erdőben, és gyűjtöget. Nem tudom miért, nekem ez jut róla az eszembe. Egy kis gondtalan sétálgatás a gondokkal terhes életben. Néhány hegedűnyekkenés tetszik, de amúgy nem fogott meg túlságosan.
- Kingdom Come - ehhez a számhoz egy kedves emlék fűz. Még a nyáron biciklizés közben elkapott a mezőn egy jó kis zápor. Sietve tekertem hazafelé, de a csúszós úton muszáj volt olykor lelassítanom, ha nem akartam elvágódni. Az mp3-asom a fülemben maradt, reménykedtem, hogy az eső miatt csak nem csap meg miatta egy kis áram, úgyhogy hallgattam tovább a zenéimet, amikor pont ez a dal került sorra. Annyira megnyugtató volt ez az ének, és a zene, hogy lelassítottam, és élveztem, ahogy nyári forróságban lehűtött a hűs eső. Jó volt hallgatni, és amikor körülnéztem, megláttam a napot, ahogy a sugarai utat törnek az egyre vékonyodó felhőréteg között. Tudtam mi fog ezután történni: eső + napsütés = szivárvány. És balra fordulva meg is pillantottam az égi csodát. Gyönyörű látvány volt! Az sem érdekelt, hogy sz*rrá áztam, mert az a látvány, plusz ez a csodás zene olyan jó érzéssel töltött el, mint nagyon ritkán.
- One Engine - sem a filmhez nem tudom kötni, sem egy újabb szép emlékhez. Nem is tetszik, olyan uncsi muzsika.
- Take The Heartland - bolond ez a szám. A refrénért külön piros pont, annyira zakkant. Olyan alkoholmámoros zene ez, kis rockos marhaság, persze jó értelemben.
- Lover This Childilike - ez szólt azon a bizonyos esős napon a fülemben a Kingdome Come után. Nagy kedvenc, sok más kellemes dolog jut róla eszembe. Mosolyognom kell ha meghallom, viszont egy kis szomorúság is elnyúl a szívemben miatta... annyira olyan a hangulata. Remekül illik az Éhezők Viadalához, ez is elfért volna a filmben.
- Dark Days - ahogy hallgatom ezeket a trackeket, úgy jövök rá, milyen jó dalokat válogattak össze erre az albumra. A legtöbb tényleg jól illeszkedik a mozihoz, és nagyon sajnálom, hogy nem hallhatjuk őket rendesen az események alatt. Ez a Punch Brothers dal is ilyen darab, amit délutáni pihenő alkalmával a legjobb hallgatni. Elszundít, de nem azért, mert unalmas lenne.
- Tomorrow Will Be Kinder -  ezt fülelve akaratlanul is elnyomtam egy ásítást. Olyan szenteste hangulata van. Hull a hó - jobb esetben -, a templomból kijövők csoportba verődve énekelnek háztól-házig... tiszta Amerika. De hoppá, nekünk a filmhez passzoló music kell. És ez nem ilyen.
- Just a Game - erre csak egy szavam van - gyönyörű! Olyan szép, hogy az nem igaz. A zongora az egyik kedvenc hangszerem, és ezzel az énekhanggal annyira jól össze van rakva. Brilliáns, áhhh nagyon nagy favorit! Ámde amikor klip is párosult hozzá, hát nem voltam elégedett. A klipben összevissza van minden. A csaj néha elsieti az éneket, és amikor ezt észreveszi, gyorsan utánaütöget a zongorán... majd lelassít... irtó bosszantó. Ha tehetitek, ne a klip után hallgassátok.
- Oh Come & Sing - emberek!!!! Én ezt a dalt sehol sem találom. Az én listámon sincs, pedig állítólag rajta kellene lennie. Hiába ütöm be a keresőbe, nem ad rendes találatot. Sem videó, sem zeneportálon. Ha esetleg valaki megtudja nekem mutatni, mi is ez a zene, az legyen szíves dobjon kommentbe egy linket. Előre is köszi!
- Rules - ez aztán ritka unalmas dal. Csecsemőaltatáshoz tökéletes, de munka közben nem szívesen hallgatnám, mert kikapnék a lassúságom miatt.
- Reaping Day - juj... juj... jujujuj... nem nekem van kitalálva.
- Give Me Something I'll Remember - így a lista vége felé eléggé elálmosodtam. Ez a dal is lusta, nem érzem HG-hez valónak.
- Come Away to the Water - jó, hogy utoljára egy frissítő sound került elő. Adam hangját nagyon szeretem, és a női vokállal, amit Rozzi Crane képvisel, nagyon szép dalt kaptam. Kellemesen csiszolódik a hangjuk egymáshoz. És az alapritmushoz is.  

8/10

Hoppá! Az Ella Mae Bowen dalügynél nemrég kaptam egy kis segítséget. És közben az is kiderült, hogy ez a boncolt lista az album első terve volt. Az eredeti felsorolást kedvenc HG oldalamon találjátok, szal katt a linkre érte. 
Ha nem haragudtok, nem javítok a bejegyzésen, hisz a dalok sorszáma végül is tökmindegy, a lényeg a véleményezésnél van. :)  

Gondoltam kiválasztok egy zenét, ami a legjobban tetszik, és abból ágyazok be egy videót, de az a helyzet, több nyertes van:
   
   
 
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...