2016. január 7., csütörtök

Négyévesek lettünk!


     Huh... de fura. Bizony az én drága kicsi bloggyerkőcöm már negyedik esztendeje szórakoztat engem és titeket, és ez nagyon furcsa, egyben marha jó érzés!
Sosem gondoltam, hogy ennyi ideig elleszek ezzel az oldallal, de nagyon szeretem csinálni, még ha előfordul, hogy néhány ember félévente teljesen elveszi a kedvem a blogolástól. A lappangó kedvű időszakomban aztán vagy kapok tőletek néhány szívderítő kommentet, vagy látom, hogy újabb feliratkozókkal gyarapodott az oldal, és ismét eluralkodik rajtam az életkedv, erőt adtok, hogy tovább írogassam a véleményeimet, és ez nagyszerű érzés. Köszönöm Nektek!


     Megnéztem, mit ígérgettem a tavalyi szülinapos bejegyzésben össze-vissza, amiből kb semmi sem lett. Nem pötyögtem annyi posztot amennyit terveztem, nem tudtam befejezni a réges-rég megszavaztatott könyvsorozataimat, még azt a pár könyvet sem olvastam el, amit kijelöltem magamnak. Akkor most kellene felkötnöm a fehérneműt, és megígérni, hogy idén belehúzok és darálni fogom a különböző posztokat... hát az a helyzet, hogy nem. Most nem akarok ígérgetni, és máskor sem; esetleg azt, hogy azt fogom olvasni, amihez éppen hangulatom van. Nem akarok görcsölni már megint, hogy elmaradok, meg jaj, na erről és arról is kellene írnom. Most szeretnék kötetlenül blogolni, arról amiről épp kedvem van, viszlát korlátok! Nem fogok egyszerre több könyvet olvasni, nem akarok millió sorozatba belekezdeni, szeretném befejezni azokat amiket elkezdtem, mert mind k*rvajó, és annyira szeretném már őket végigvenni (Ward, Frost, Mead...). Most is csak egy könyvet olvasok, és így tökéletesen érzem magam, most legalább nem folyik ki a szemem, miközben ebből is, meg abból csak még ötven oldalt hadd olvassak. Jelenleg újraolvasom a Tündérkrónikákat, és annyira hiányzott már ez a világ, hogy el sem hiszitek. Szeretnék még más sorozatot is újraolvasni, talán idén, talán jövőre, vagy két év múlva. Meglátjuk. De ami a lényeg, most inkább arra szeretnék koncentrálni, hogy ne csináljak trutymót az agyamból, és a blog továbbra is megmaradjon az én kis játszóteremnek, ahol szívesen látlak Titeket.
Azért az idén mindenképp szeretnék új designt a blognak. Háttér és fejléccserét mindenképp, de az elrendezést nagyrészt szeretném így hagyni. Hogy ez mikor lesz még magam sem tudom, legyen meglepetés. :)

     Amit viszont megígérek, hogy a most felsorolt könyvekről ebben a hónapban biztos lesz bejegyzés:
Kim Harrison: Dead Witch Walking - Boszorkányfutam - ennek a könyvnek a humoros stílus a lelke.
Nora Roberts: Vértestvérek - démonos, lámúros, csak a cselekmény nagyon emlékeztet egy másik könyvre.
Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek - A herceg - az első rész elment szódával. Ez is egy darabig, na de a második felétől hűűű *.*
Rick Yancey: Az ötödik hullám - mutassatok már nekem olyan könyvet, amiben a férfi szerző jól megtudja írni a romantikus szálat.

     Amint tudjátok (vagy sem, de most már fogjátok), tagja vagyok Vegazus Mini-könyvklubjának. Azt hiszem még lehet jelentkezni, szóval aki kedvet kap, az nyugodtan töltse ki a megfelelő dolgokat. A véleménynyilvánításhoz még blogra sincs szükség! Szóval aki amiatt izgul, hogy azért nem fogadják el a tagságát mert nincs blogja, annak üzenem, nyugi.
Januártól-április végéig négy fantasy könyvet fogunk olvasni, havonta egyet-egyet, amiből az utolsó szabadon választott lesz. Még nem tudom melyik legyen az, de talán az Üvegtrón. Azzal úgyis adós vagyok, szóval két legyet üthetek egycsapásra.


A fenti képen látható könyveket fogjuk olvasni, és nem kicsit parázok tőlük! Poén, de ezekre szavaztam, alig várom, hogy olvashassam őket, csak az a bibi, hogy a Hó mint hamut és az Ólomerdőt nem tudom, hogy sikerül majd megszereznem. Csak összejön.

     Végül még annyit szeretnék mondani, hogy az oldalsávba kitettem egy új logót. Szép kis kabalacica, ugye? A Könyv Extrák oldal bloggerínájától, Ladybird-től kaptam. A dolog lényege, amint a szövegből is látható, Nem alkuszunk! Vagyis nem adjuk el a véleményünket recikönyvért, csak azért, hogy minél több könyv foglalja a helyet a polcainkon. Tudom, nem vagyok olyan ügyes blogos mint a nálam tapasztaltabbak, de kapok recenzió felkéréseket; ha kiadó újdonságairól van szó, akkor pedig kiválogatom a leginkább kedvemre valót. Láthattátok, voltak olyan recik amiket dicsértem, de nem azért, mert csontig beszeretnék nyalni az ingyen példányokért, hanem mert igazán megérdemlik a pozitív értékelést. Ugyanakkor voltak már olyan könyvek is a kezem alatt, amik nem tetszettek, és ezt is észrevehettétek. Ezt a szokásomat továbbra is szeretném megtartani, csakis a saját véleményemet szeretném nektek tálalni, nem pedig egy összefércelt dicshimnuszt olyan könyvről, amiért érdemes a fákat gyászolni.


Mára ennyi lettem volna, köszönöm hogy elolvastátok, valamint az eddigi figyelmeteket!
 

20 megjegyzés:

  1. Gratulálok a negyedik blogszülinaphoz! :)

    VálaszTörlés
  2. Szép életkor! :D Csak ámulok és bámulok! Boldog blogszülit kívánok itt is! És igen, Nem Alkuszunk! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is mondd, nekem is fura. :) Itt is köszönöm! Nem ám. ;)

      Törlés
  3. Boldog blogszülinapot és még sokat! :))

    VálaszTörlés
  4. Boldog második éves ovis kort! :D Most nagyon örülök neked, és remélem, még milliószor ugyanennyi ideig el fogsz minket látni a jó kis posztjaiddal ^^


    Azt el kell mondanom, hogy nagyon tetszik ez a kötetlenséged, szerintem így is "kell" csinálni - legalábbis engem tuti mindig eltompít, ha erőltetni kell magam, bár most veled ellentétesen én éppen azt próbálom, hogy erőt vegyek magamon, és többet blogoljak tudatosan. Majd elválik, hogy alakul. Ígérgetni én is utálok, mert kb. sose tartom be.

    A Vértestvérek kritikádra nagyon kíváncsi vagyok, akartam is mondani, hogy kíváncsi vagyok, vajon el tudsz-e képzelni ehhez is szereplőgárdát, mint korábban is csináltad. Az nagyon tetszett. :D

    Az ötödik hullámmal épp a minap szemezgettem, megtetszett a film trailer, de még nem tudtam beszerezni, mondjuk most per pillanat túlvállaltam magam könyvekkel, mindent olvasnék egyszerre, de közben nincs is rá idő.


    Amúgy meg ne merje senki elvenni a kedved a blogolástól, mert levadászom őket, és elpostázom őket az Antarktiszra hóembernek. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, nagyon kedves vagy. :)

      Az nagyon jó, hogy tudatosan szeretnél blogolni, de az még jobb, ha ahhoz nagy kedv is párosul. :) Vicc, de amióta ezt a "akkor blogolok amikor kedvem lesz" szöveget leírtam, sokkal több kedvem lett az oldalhoz. Most is itt a jegyzetfüzetem mellettem, ahová az új posztjaimat írom. Aztán majd átmásolom ide.

      A Vértestvérekről lehet este megírom a véleményemet, aztán hétvégén publikálom. Keressek hozzá szereplőgárdát? Nehéz lesz, jóformán alig emlékszem, ki hogy nézett ki. Ha megírod kinek milyen a külseje, akkor meglátom mit tehetek. :)

      Az ötödik hullámot a film előtt mindenképp szerettem volna elolvasni, mert tervezem a mozizást, és azt akartam, hogy mindent értsek a sztoriból. A könyvet ajánlom, szerintem egész jó, csak a romantikus szál rontott az élményemen.
      Milyen könyvekkel halmoztad el magad?
      Ismerős ez a mindent egyszerre akarok olvasni érzés. :)

      Aranyos vagy, de néha előfordul, hogy megtalálnak a trollok. Aztán leszarom őket, és írok valamilyen bejegyzést. :)

      Törlés
    2. Huh... hát azt sajnos meg nem mondom most neked, mert nem emlékszem :/ Szóval ha nem akartad nem erőltetem, csak érdekelt, hogy eszedbe jutott-e esetleg. Mondanám hogy megkeresem és elküldöm neked az infót, de ha már megírtad a bejegyzést akkor nem akarlak hátráltatni vele.

      Amúgy most elkapott a nosztalgia, régen én is füzetbe írtam a bejegyzéseket, mert néha éppen ahhoz is volt hangulatom, hogy kézzel írjak, viszont bemásolni utálok, aztán most a telefonon elég kényelmes írni egyelőre.

      A könyveket gyorsan idelistázom, nem majd privát, mert hátha valaki esetleg látja és kedvet kap hozzájuk:

      Arthur C. Clarke - Napvihar (kellett egy kis sci-fi, most legalábbis éhezem rá nagyon, filmek terén is, mert amugy kedvenc műfaj meg minden, de régen került elém ilyen darab)

      Max Brooks - Zombiháború (World war z, a film nekem kicsit értelmetlen volt aztán hátha jobban megértem a könyv alapján hogy mi van)

      Laura Joh Rowland - Hócsászárnő (japánmániás vagyok szóval kb csak a borítón levő Gésa meg a cím miatt kaptam magamhoz a könyvet)

      Dawn Rae Miller - Pacsirta (ennek meg őszintén szólva csak a borítója fogott meg, aztán tudom hogy nem tanácsos a borító alapján könyvet ítélni de nekem sokat nyom a latba)

      Ezenkívül ott van pár Nora Roberts könyv, többek között sikerült megkaparintani a könyvtárból az új O'Dwyer örökség trilógia első két kőtetét és nagyon ráizgultam, hogy azt akarom most olvasni :D

      Viszont rengeteg e-book is van a listán, pl a Divergent trilógiát is el akarom olvasni mert először csak a filmet láttam és nem tudok várni amíg kijön az új rész. Van továbbá még pár movie novelization is amire éhezem, pl a Bíborhegy regény változata, na meg van egy J.G. Ballard könyv is, a High rise, amiből szintén lesz film, és nagyon érdekel könyvben is, neki is kezdtem angolul egyszer már, mert magyarul nem kerestem rá – azt gondoltam nincs meg itthon, de remélem tévedek mert nem igazán vágtam mi van benne, mondjuk azért is mert nehezen tudtam figyelni és folyton elkalandoztam, az meg magyar nyelvű könyvet olvasva is megesik sokszor :D

      Na meg végezetül vannak saját könyveim is, amiket újra akarnék olvasni, úgyhogy most tényleg mindent egyszerre akarás van és ide-oda csorgás, mint kisgyerek az édesség tálra :D

      Törlés
    3. Tegnap nem a vértesókról jegyzeteltem, amikor elértem hozzájuk, elszállt az ihlet.
      Annyira emlékszem az első rész szerelmespárjáról, hogy a pasi fekete hajú, a csaj meg szőke. Bizti találok nekik megfelelő színészeket. :)

      A felsoroltak közül a Zombiháborút ismerem, de még nem olvastam. Mondjuk nem is terveztem. :P Azért majd mond el, mennyire jó vagy sem.

      Nem is tudtam, hogy a Bíborhegynek van regényváltozata. Érdekelne.
      A Ballard könyv miről szól? Utánanéztem, nincs magyarul.

      Nagy fába vágtad a fejszéd, nem? Cöcöcö, ez a mindent egyszerre akarok olvasni hosszú távon nem túl jó. Lazíts, válassz ki egyet, aztán hajrá. :)

      Törlés
    4. Most megnéztem, és ahogy gyorsan átlapoztam, a pasira világosbarna haj volt írva szürke szemmel, a nő meg mézszőke kék szemmel, inkább a harmadik fickó a fekete hajú, vagy nem? Végül is mindegy :D Elena se barna volt a Vámpírnapló könyvekben, hanem szőke.

      A Bíborhegyet el tudom neked küldeni, ha megírod, hogy epub formátum jó-e, vagy mire konvertáljam át. Amúgy magyarul nincs meg, csak angolul.

      Ezt egyébként én is csak nemrég fedeztem fel, hogy filmeknek van ilyen regényváltozata, a Tűzgyűrűt is sikerült megszereznem ^^ Bár angolul is csak addig van kedvem olvasni, amíg értem xD

      A Ballard könyv egy disztópikus regény, tömören arról szól, hogy van egy hatalmas felhőkarcoló, és ott élnek az emberek, van ott egy kupacban bevásárlóközpont, iskola, meg minden egy helyen. Amit eddig olvastam/láttam belőle, az alapján úgy jön le, hogy szintenként eltérő társadalmi helyzetű emberek laknak, és megvannak ezek a különbségek, aztán folyton egymást csesztetik és hajba kapnak mindenen meg egymásnak esnek kábé. A film trailere eléggé pszichósan jött le nekem, de nagyon várom, mert olyan nekemvaló filmecskének tűnik, mármint az ilyeneket szeretem :D

      Amúgy itt az előzetes, ha érdekel: https://youtu.be/rdTSfLOeo-E

      Törlés
    5. A csaj hajszínére emlékeztem, hogy szőke, csak a pasival nem voltam tisztában. :) Köszi az infót!

      Upsz, ha csak angolul van meg a Bíborhegy, akkor inkább passzolom, köszi. Nagyon ritka alkalmakkor kínzom magam az angollal. :|
      Ne már, a Tűzgyűrűből is van regény? :D

      Akartam is kérni a Ballard adaptáció linkjét, köszi, hogy bemásoltad. :) Érdekes a trailer, látom a kedvenced lesz a főszereplő. :) Kíváncsi leszek rá.

      Törlés
  5. Nagyon boldog blogszülinapot!!! Remélem, még sokáig olvashatjuk a bejegyzéseid! :-) :-)

    VálaszTörlés
  6. Boldog blogszülinapot, s még nagyon sokat! :))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...