2020. szeptember 28., hétfő

Zeneajánló #3

 Sziasztok!

Réges-rég elkezdtem egy Zeneajánló rovatot, amiben az aktuális kedvenc muzsikáimat mutattam be nektek, egy kis véleménynyilvánítással megfűszerezve. Sajnos ez a rovat az idő előrehaladtával háttérbe szorult, pedig azóta tömérdek kedvenc dalt tudhatok magaménak. De most úgy gondoltam, leporolom a kis drágát, ideje életet lehelni bele, úgyhogy jöjjön egy újabb zeneajánló!

Ahogy könyveknél, úgy zenével kapcsolatban is mindenevő vagyok, a lényeg, hogy nagyon tetszen az adott dal. Szólítson meg, késztessen folytonos dúdolásra, ha meghallom, fakadjak dalra vagy kezdjen el táncikálni... természetesen úgy, hogy ne halljon vagy lásson senki, nem akarok én senkit könnyekig hatni a spontán produkciómmal. Viszont vannak olyan zenék, amiket behunyt szemmel szeretek a leginkább hallgatni.

Sajnos nem játszom hangszeren, viszont van három nagy kedvencem: a zongora, a gitár és a hegedű. Ha ezeket a hangszereket meghallom, szinte transzba esem. Úgy érzem, a hangszerekből elővarázsolt hangjegyek csiklandozzák a lelkem, és amikor egy-egy dalt hallgatva eluralkodik rajtam a libabőr... az valami csodálatos.

Most szeretnék nektek megmutatni öt olyan nagy kedvencemet, amik világhíres dalok feldolgozásai. Szerintem a legtöbbet ismerni fogjátok. 
Nem is húzom tovább, jöjjön a hangkánaán, főszerepben pedig a zongora.

Billie Eilish ft. Khalid - Lovely

     Tavaly találtam rá erre a dalra, hát valami eszméletlen gyönyörű. Billie Eilish nevét addig csak a Bad Guy  c. száma miatt ismertem, de ezután az érzelemgazdag dal után egy életre megjegyeztem a nevét.
A Lovely örökzöldemmé vált.


Maruv - Sad Song

     Maruv kb két éve az egyik kedvenc énekesnőm, a Drunk Groove c. számot hallottam tőle először. Imádom a hangját, mondjuk az explicit előadásmódját már nem annyira. De elismerem, azt is jól csinálja. Legújabb dala, a Sad Song, második hallásra lett igazán favoritom. Azóta az őrületbe kergetem a családom, mert folyton azt hallgatom. 

Szerencsére találtam belőle egy zongorás változatot, ami számomra borúsabb hangulatú, mint az eredeti dal, de attól még ugyanúgy tetszik. 


Kehlani - Gangsta

     Ez a dal a 2016-os Öngyilkos osztag egyik soundtrackje. Az egyik kedvenc Harley és Joker jelenetem aláfestője. El sem tudom mondani, mennyire odavagyok érte! Az Orchestra verzióért meg aztán pláne. Az eredetiben a basszus visz nálam mindent, a másikban meg a hegedűk. Nemrég rákerestem, hogy van-e belőle elzongorázott verzió is. Hát van, és még milyen! 


Beyonce - Crazy in Love

     A szürke ötven árnyalata? Crazy in Love? Ugye ismerős? Ennek a pop-rap dalnak baromi jót tett a 2015-ös vérfrissítés. Annyira gyönyörű, letisztult csodát alkottak újra belőle, hogy az csak na. Lehet túlzásnak hangzik, de nekem az. Ez a zongora játék pedig egyszerűen elképesztő. A művész nagyon ráérzett. Szerintetek? 

 

Evanescence - My Immortal

     Hjaj... tinikorom naaagy kedvence. Annyira érzelmes, annyira megindító, mindig kedvem lenne sírni rajta. Az a gitárszóló pedig... uhhh kiráz a hideg. Ez a dal tökéletes rock-ballada. Ez a zongora játék pedig, hangulatban megközelíti az eredetit. Igaz, nem minden leütött billentyű tetszik, a mély hangok néha túl durváknak tűnnek, de ezt leszámítva nagyon szép ez a cover.



     Remélem tetszett az összeállításom. Kíváncsi vagyok, nektek melyik feldolgozás jött be a legjobban? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...