2014. március 7., péntek

Liebster Award



     Dupla megtiszteltetés ért a héten, ugyanis két blogger, Moncsi és Anna továbbították nekem is a Liebster Award nevű blogos díjat. Csajok, ezúton is köszönöm hogy megemlékeztetek az oldalamról, így már három díjacska büszke tulajdonosa lehetek. :)

A kitüntetések mellé feladatot is kaptam, pontosan tizenegy kérdést mindkét bloggerínától. Szeretem a kérdez-felelek játékokat, úgyhogy nagy örömmel válaszolgatok a kérdésekre.
Elnézéseteket kérem, de most kicsit pofátlan leszek, mert megszakítom a láncot... nem küldöm tovább a díjat, az ok legyen az én titkom. :)

Moncsi kérdései:

1. Mióta blogolsz?
Egy kicsivel több mint két éve.

2. Rögtön olvasás/filmnézés után írod meg a véleményed, vagy kell egy kis idő, ameddig hozzá tudsz kezdeni?  
Régebben előfordult, hogy rögtön olvasás/filmnézés után kezdtem neki a véleményírásnak, de mostanában inkább érlelem magamban a történeteket. Néha túl sokáig is, aminek következménye az, hogy elfelejtek néhány apróságot, olyankor a puskámhoz (jegyzetfüzet) fordulok segítségért.
Sajnos most is van pár film amiről lenne véleményem, de inkább a könyvekre gyúrok, amiből legalább öt darabos lemaradásom van... lassan pedig jön a hatodik, de igyekszem felzárkózni.

3. Könyveket vagy filmeket szeretsz jobban?
Ha ezt a kérdést mondjuk két évvel ezelőtt kapom, akkor gondolkodás nélkül a filmeket mondtam volna, de most már könyvfan vagyok. :)

4. Van/volt valamilyen nagy álmod kiskorodban?
Persze. :) Leginkább arra emlékszem, hogy rocksztár akartam lenni. :D Most már nem, de gitározni mindenképp megszeretnék tanulni.

5. Miért kezdtél el blogolni?
Három éve tagja voltam egy filmes oldalnak, ahol nem voltam túl népszerű a véleményeimmel. Otthagytam, egy barátnőm pedig javasolta, hogy kezdjek el blogot írni, ahol én diktálok. Hamarosan meg is született a blogom, aminek létrejöttéről ebben a bejegyzésben már meséltem. :)

6. Melyik volt életed legjobb és legrosszabb könyve?
Ó, tudnék mesélni. De ha csak egyet-egyet kell kiemelnem, akkor a legjobb A soha határa, a legrosszabb pedig a Mona Lisa ébredése

7. Van olyan zene, amit egy könyv által ismertél meg?
Igen, van. Például A soha határának köszönhetem, hogy újabb kedvenc csapatot avathattam a The Civil Wars formáció személyében. A Barton Hollow című számuk felkerült az örökzöld listámra.
Sok kedvenc dalom van amit könyveknek köszönhetek, Redmerski könyve mellett Karen Marie Moning: Iced című szerzeményében találtam rá Rob Zombie - Living Dead Girl-re, amit szintén nagyon szeretek.

8. Mi (volt) a kedvenc tantárgyad?
Erre a kérdésre Ukrajna története ugrott be. Érdekes volt, szerettem ezt a töriórát. Most már annyira nem lenne a szívem csücske, ha a jelenlegi helyzetet nézzük.

9. Volt olyan, hogy úgy érezted, semmi értelme annak, hogy blogolj?
Ajjaj, volt ám, nem is egyszer. Tavaly tartottam is egy icipici szünetet, mert kiégtem, úgy éreztem csak ismétlem magam a bejegyzéseimben, ami nagyon zavart. Néha még most is előfordul, hogy elmegy az egésztől a kedvem, főleg amikor azt látom, hogy egyesek kicikizik egyik-másik bejegyzésemet. Nem is azzal van bajom, hogy nem értenek velem egyet, vagy hülyeségnek tartják azt amit írtam, hanem az, hogy sunyi módon teszik, a hátam mögött (tudom, az ilyen esetek kivédhetetlenek). Ha valakinek valami baja van azzal amit írok, jobb szeretem ha kommentbe a bejegyzés alá írja és esetleg megbeszéljük a nézeteltéréseket, nem pedig magam találok rá a munkámra egy "ezt olvasd el, agyhalál" fajta oldalon. Ilyenkor mindig eszembe jut miért indítottam a blogot, aztán gondolatban beintek a gúnyolódó oldal szerkesztőjének, és írom tovább a következő bejegyzést. Nem felelhetek meg mindenki igényének, de ha van aki szívesen olvas, akkor örülök.   

10. Van olyan személy, akivel nagyon szeretnél találkozni?
Most például a párommal. A munkánk keszekuszasága miatt sajnos elég ritkán látjuk egymást.

11. Szereted az állatokat?
Igen, nagy állatbarát vagyok, főleg macskabolond, de van egy eb a munkahelyem környékén, amit már szinte magaménak érzek. Sokszor adok neki kaját, biztos ezért kedvel annyira. :D

Anna kérdései:

1. Mit gondolsz a könyvadaptációkról? Szerinted melyik sikerült a legjobban?
Szeretem a könyvadaptációkat, jó látni, amikor a kedvenceim megelevenednek a mozivásznon. Igaz némelyik gyengébbre sikerül mint amit az előzetesek ígérnek, de ezzel is számolni kell.
Szerintem az utóbbi idők egyik legjobb adaptációja az Éhezők Viadala második része, a Futótűz. Az alaptörténetből kihozták a legtöbbet, és a látvány sem utolsó.

2. Mi jelenleg a kedvenc könyved?
Az utóbbi időben nem találkoztam 10 pontos könyvvel, de ha már meg kell említenem egyet, akkor J.R. Ward: Síron túli szeretőjét mondanám jelenlegi kedvencnek.

3. Melyik az a könyv, amitől a falra másztál olvasás közben? 
Több is van, főleg az erotikus/romantikus irodalomból:
- Sara Fawkes: Amit csak ő akar
- Raine Miller: Meztelenül és All in  
De a már fent említett Mona Lisa ébredése is dobogós.

4. Szerinted melyik könyvből kellene filmet (vagy netán talán sorozatot) készíteni, amelyikből nincs és nem is tervezik?
Tündérkrónikák! Régen terveztek belőle mozifilmet, de úszott a project. Szerintem ebből vétek lenne mozifilmet csinálni, mert sok részlet elveszne, de egy több évados sorozatot szívesen megnéznék.  

5. Ki a kedvenc női főhősöd?
Erre a kérdésre legelőször Cat Crawfield ugrott be. Bírom a csajt, az elején olyan szerencsétlen, aztán bevadul, tök jó vámpírvadász válik belőle. Néha falra mászok a hülye döntéseitől, de a humorával általában ellensúlyozza a zavaró dolgait.
Ma újabb kedvenc csajszereplőt avattam Rose Hathaway személyében (van humora, amit nagyra értékelek). Nagyon szimpatikus, legfőképp miatta szerettem meg a Vámpírakadémiát.

6. Mit gondolsz a magánkiadásokról?
Felnézek arra az íróra, aki munkát és pénzt nem kímélve kézbe veszi a dolgokat, és nagyobb kiadó segítsége nélkül piacra dobja a könyvét. Olvastam már pár olyan könyvet ami magánkiadás volt, és sokkal jobban tetszett, mint a nagy kiadók által pátyolgatott gyenge "történetek".      

7. Most melyik a kedvenc televíziós sorozatod, amiért teljesen odavagy?
Jelenleg nincs olyan sorozat, ami teljesen lázba hozna. Mostanában a Hősöket nézem, de második nekifutásra már az sem tetszik úgy, mint régen. Odaátot is figyelemmel kísérem, meg a Gyilkos elméket és a CSI-t, ha ezek közül kellene választanom, akkor a Helyszínelőkre bólintok rá.

8. Szereted a képregényekből készült filmeket? Ha igen, melyik a kedvenced?
Nem vagyok oda túlságosan a képregényfilmekért, de szinte mindegyiket megnézem.
Sin City-t és Man of Steel-t mondanám kedvencnek. Elsőt a különleges, képregényes látványvilágért meg a több szálon futó történetért, a másodikat meg azért, mert Superman a kedvenc hősöm, és az újragondolt történet minden hibája ellenére (nekem) az egyik legjobb adaptáció Krypton fiáról.

9. Mi a legrosszabb tulajdonságod?
Néha nehéz rendesen kifejeznem magam, plusz sokszor hadarok.  

10. A család tudja, hogy blogot vezetsz? Szoktak olvasni? 
Itthon nem szoktam dicsekedni a blogommal, anyum tudja hogy van egy oldalam, de azt nem hogy mikről írok. Nem, senki sem olvassa a firkálmányaimat. Egyszer párom nekiült az egyik bejegyzésemnek, azt is csak azért, mert megkértem.

11. Milyen hobbid van? Mit szeretsz szabadidődben csinálni?
Régebben szerettem rajzolni, mostanában már csak olvasok. Viszont ha jó idő van, akkor szeretek focizni, bringázni, sétálni.

Lányok, még egyszer köszönöm a díjakat! :) 
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...