2013. december 30., hétfő

The Hunger Games: Catching Fire - Soundtracks


     Az év egyik legnagyobb mozis élményében volt részem idén novemberben, amikor megnéztem Az éhezők viadala második részét, a Futótűzt. Már nekem is a könyökömön jön ki a rendezőváltás emlegetése, de jól sült el a dolog, így azt gondoltam Lawrence talán nem váltotta le a filmzenékért felelős szakembereket. Sajnos vagy sem, most sem hallhatunk a score-okon kívül egyéb dalokat a mozi alatt, de azért ezúttal is lehetett egy társalbumra számítani. Valljuk be, ha egy üzletág beindul, akkor azt értelmetlen elkaszálni, a filmzenei albumok pedig sok érdeklődőt foglalkoztatnak. Engem is, ezért sokadik hallgatás után megosztom veletek, hogy mit is gondolok a Futótűzre illő dalokról.


001. Coldplay - Atlas
002. Of Monsters and Men - Silhouettes
003. Sia ft. The Weeknd & Diplo - Elastic Heart
004. The National - Lean
005. Christina Aguilera - We Remain
006. The Weeknd - Devil May Cry
007. Imagine Dragons - Who We Are
008. Lorde - Everybody Wants To Rule The World
009. The Lumineers - Gale Song
010. Ellie Goulding - Mirror
011. Patti Smith - Capital Letter
012. Santigold - Shooting Arrows” At The Sky
013. Mikky Ekko - Place For Us
014. Phantogram - Lights
015. Antony and the Johnsons - Angel On Fire


     Atlas - első hallgatáskor felhúztam a nyúlcipőt. Egyáltalán nem tetszett ez a dal, és most sem szeretem. Többször kellett meghallgatnom, mire eltudtam viselni. A Coldplay-től egy dalt szeretek csak, a Speed of Sound-ot, azon kívül semmit.
Amikor sorra jöttek a film trailerei, utána pedig a tv spot-ok, az első kisfilmnél meghallottam ezt a dalt... és elfogadtam. A kiemelt képsorokhoz jól illett az Atlas, megadta az alaphangulatot. Nem ez lett a kedvencem az albumról, közepes dalnak tartom.
     Silhouettes - végre valami jó. A közepes kezdés után egy jó kis zenével folytatódik az album. Hallgatáskor nehezen játszódnak le az elmémben a film jelenetei, mindenesetre hangulatos, jó kis dal ez.
     Elastic Heart - nagyon nagy dal David Guetta Titanium-ja, én mégsem szeretem, mert egyszerűen irritál Sia hangja. Más előadásában nagy kedvencem a dance dal, de Sia... bántja a fülemet. Viszont kellemes meglepetés ért ennél a számnál, mert hiába ő adja elő, nekem mégis bejön. A hanganyagról Katniss és Peeta arénás jelenetei ugranak be.
     Lean - borzalmas. Hiába a szövegvilág, az egész dal úgy rossz ahogy van. Az énekes úgy énekel, mintha be lenne tuhadva az orra, és emellett nagyon unná amit csinál. Nagy mellényúlás. 
     We Remain - Christina az egyik kedvenc énekesnőm. Ha nem a legnagyobb. Annyira meglepődtem amikor megtudtam, hogy az egyik dala szerepelni fog a filmzenei albumon. Aztán amikor meghallgattam a We Remain-t, nem hittem el, hogy egy ilyen popdalt beválogattak a többi nyertes közé. Rádió és fülbarát muzsika, ami mostanra a kedvenceim közé tartozik. Eleinte nem tudtam a filmhez képzelni, de miután megláttam a harmadik tv spot-ot, már kétség sem fért hozzá, hogy ez a dal méltó arra, hogy egy lapon emlegessék a Futótűzzel.
     Devil May Cry - gyönyörű. Nincs is jobb szó rá. Annyira szívbemarkoló ez a dal. Nekem olyan reményteli. Az énekes hangja tökéletesen szól, minden oktáv tetszik, a hangszerelés pedig csúcs. Az album legerősebb dala, a keménymag, ami minden ezen listán szereplő muzsikát maga mögé parancsol.
(Ezt a dalt hallgattam meg az Árnyalatnyi remény elolvasása után. Ahhoz a könyvhöz is tökéletesen passzol)
     Who We Are - itt egy kis képzavar lépett fel, mert az album meghallgatásáig én azt hittem, hogy a csapatnak a Radioactive című dala fog szerepelni a korongon. Ehelyett ezzel a semmiséggel kellett találkoznom. Az előbb említett dal szövegileg kicsit talán a Kiválasztotthoz közelebb áll, de akkor is jobb lett volna, mint ez.
     Everybody Wants To Rule The World - abszolút befutó! Eddig ez illeszkedik a legjobban a filmhez. A fejemben már meg is van egy videóklip terve ami alatt ez a dal szól, csak azt nem tudom, mikor fogom ezt kivitelezni.
A dal eleinte az erős énekhang mellett is lágy, az Éhezők viadalát juttatja eszembe, de amikor a hangzás belelendül, keményebbre vált, ott már határozottan a Futótűz arénás jelenetei villannak be. Nagyon tuti zene.
    Gale Song - nem ájulok el ettől a daltól. Nem rossz kategóriába sorolnám, nagyon jó altatónak, de ennyi.
     Mirror -  szeretem Ellie Goulding dalait, főleg azokat, amikből remixeket csináltak. Nagyon ütős kis számokat lehet összeütni a lazább zenéiből egy kis dance és dub step elemmel. Utóbbi ugyan sokszor halványan megvan a zenéiben, de egy-két dj sokkal jobbat kitud hozni a dalaiból.
A Mirror nekem kilóg a filmzene sorából, de attól még kellemes zene.
     Capital Letter - a zenei alap tetszik, Az éhezők viadala foltklór típusú dalaira emlékeztet. Az ének már kevésbé nyeri el a tetszésemet, kicsit erőltetettnek is érzem az előadásmódot, ami miatt nálam ez a mjuzik bizony elvérzett.
     Shooting Arrows” At The Sky - na ne... ez már vicc. Hiba volt az albumra rakni. A film hangulatától távolabbi dalt nem is találhattak volna. Erről inkább egy béna divatbemutató jut eszembe. Ahhha... kapitóliumi rucibemutató aláfestőnek kellene elképzelnem? Talán... mindenesetre nagyon nem tetszik.
     Place For Us - komolyan, kezd egyre unalmasabb lenni ez az album. Erről a dalról nem tudok bővebben nyilatkozni, minthogy egyszerűségében unalmas és teljesen hidegen hagy. Olyan, amit ha meghallok, egyből tovább átugrom.
     Lights - az eleje érdekes hangzású, de semmi további pluszt nem ad. Ezt sem értem miért dobták a többi közé, semmi keresnivalója ezen az albumon. Más filmhez jobban illene, de a Futótűzhöz nem.
     Angel On Fire - a címe nagyon tetszik, és itt meg is állnék. A többi rettenetes. Mondjuk énekhang nélkül még jó is lenne, de a pasi totál elrontja az egészet.


Összesítés: rádióbarátabb album mint az első filmé, mégis hangulatilag jócskán alulmarad. Értem én, hogy változatosabb hangzásvilágot szerettek volna bemutatni a felelősök, de Az éhezők viadala darabjai egyszerűségükkel nyerték el a nagyszerűség aranyérmét. Igaz ott is voltak elbaltázott választások, de ennél az albumnál kevesebb az emlékezetes, hatásos dal. 

7/10 

 

2 megjegyzés:

  1. A Radiactive-et azért nem válogathatták be erre az albumra, mert az volt a szintén tavalyi A burok film trailerzenéje. Mivel hogy hasonló célközönségű és műfajú filmekről van szó, szerintem nem lett volna jó ötlet, bár én is szeretem a számot.

    Nekem az Everybody Want to Rule The World a kedvencem. Egyébként így összességében nekem is jobban tetszett az első film albuma, bár tény, hogy azt meg kellett válogatnom, volt benne pár olyan szám, amit még egy hallgatásig se bírtam elviselni, itt ilyen problémáim nincsenek. De ebben is van pár szám, ami nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A burok film trailer zenéje? Hmm... erre nem is emlékeztem. Köszi az infót.

      Igen, az előző album dalait megkellet válogatni, de ott olyan erős zenék voltak, amiktől alig lehetett észrevenni a rosszakat. Ez az album meg összességében hallgatható, de langyosabb.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...