2014. augusztus 31., vasárnap

Könyvsorozatok, amiket megszavaztatok


     Minden könyvszerető életébe eljön az a pillanat, amikor a felhalmozott sorozatok szinte megfojtják. Tudom vannak olyanok, akik addig nem kezdenek bele másba, amíg egy könyvsorin át nem rágják magukat teljesen, de szerintem jóval többen vannak olyanok, akik ebbe is meg abba is beleolvasgatnak. Én is ilyen vagyok. A trilógiákkal semmi bajom, azokat általában elolvasom, de amikor egy széria sokkal több könyvet számlál mint a szokásos, azzal kicsit bajban vagyok. Néha elunom a történetet, belekezdek másba, aztán meg azt veszem észre, hogy a megkezdett sorozatok listája egyre inkább gyarapszik. Ennek pedig szerettem volna véget vetni, ezért is tettem ki pár héttel ezelőtt az oldalsávba egy szavazós modult, amiben felsoroltam az akkori megkezdett könyvsorozataimat, amikre szavazhattatok, és nagyon szépen köszönöm, hogy megtettétek! :)
75 szavazat érkezett, mindegyik sorozat kapott voksot, de voltak olyanok, amik jól elhúztak a többiek mellett. Úgy gondoltam az első három helyezettel foglalkozom majd, de vannak olyan sorozatok, amik egyforma kattintásszámmal büszkélkedhetnek, így úgy döntöttem, hogy a második és harmadik helyet nyugodtan megoszthatják egymással azok, amikre ugyanannyi szavazat érkezett.


A végzet ereklyéi (28 szavazat 37%)


     Cassandra Clare nagy sikerű regénysorozatával még a Csontváros film adaptációja előtt kerültem közelebbi ismeretségbe, de a második könyv után nem igazán kaptam lendületet az eredeti sorozat utolsó részéhez, pedig azt mondják az a legjobb. De most eljött az idő, mert a voksaitok alapján Clare könyvei nyerték az első helyet, sőt magasan verték az összes többi könyvet. Jelenleg A hős legendája könyvváltozatát olvasom, de ha azzal végeztem, jöhetnek Jace-ék. Viszont egy picit gondban vagyok, mert Clare másik sorozata, A pokoli szerkezetek kötődik a VE-hez, de nem tudom, hogy mondjuk érdemes-e belekezdeni azokba a könyvekbe is, úgy a negyedik, Bukott angyalok városa után, vagy inkább hagyjam. Ha ebben tudnátok segíteni, azért hálás lennék!


Gyönyörű rohadék (14 szavazat 18%)


     Christina Lauren szerzőpáros első könyvét, a Gyönyörű rohadékot olvastam csak eddig, de az nagyon bejött, még ha jóformán az egész történet csak kufircból állt. Az első könyvnek van folytatása egy kis novellába sűrítve, ami kötődik Párizshoz, és az első részben megismert Chloe-hoz és Bennetthez, és ami a Beautiful Bitch címet kapta. Sajnos ez nem jelent meg magyarul, de semmi gond, egy kis ösztönzés, hogy csiszoljam az angoltudásom. Ezt követi a Gyönyörű idegen, amiben más páros kerül a középpontba, Sara és Max.
(egyre jobban szeretem azokat a sorozatokat, főleg trilógiákat, amikben mások a főszereplők, de alkalomadtán feltűnnek a régebbi, előző kötetekben megismert karakterek. Jobban bejönnek, mint amikor egy páros életét hosszú köteteken keresztül nyújtják)

Az útvesztő (14 szavazat 18%)


     James Dashner népszerű (fiús)sorozatának első könyvéből, Az útvesztőből, hamarosan filmadaptációt láthatunk, amit nagyon várok, mert ha a könyv nem is szippantott be, de az előzetesek megtekintése után nagy kedvvel ülök majd a vászon elé. Most főleg a film közeledte miatt érdekel jobban a történet folytatása, aminek még van két része (ezekből a második szeptember végén kerül magyar nyelven a könyvesboltokba, ami ilyen szép borítót kapott) és egy előzménykötete.

Fekete Tőr Testvériség (13 szavazat 17%)   


     J.R. Ward tesztoszteronbombái, vagyis szuperszexi vámpírjai és nőik az FTT sorozat főszereplői, akiknek életét az ősellenségek, az alantasok próbálják megkeseríteni, elég unalmasan, és nem is valami sok sikerrel. Eddig az első két könyvhöz, cím szerint az Éjsötét szerető és a Síron túli szeretőhöz volt szerencsém. Az első résznek megvoltak a maga hibái, de a második már sokkal jobban tetszett, a harmadik pedig ezen percig izgatja a fantáziám, mert abban egy olyan pár kap főszerepet, akik nagyon érdekelnek.
Jó sokáig elleszek a fiúkkal, mert ez a könyvsorozat eddig tizenegy (+1 kiegészítő) résszel büszkélkedik, a tizenkettedik pedig érkezőben van, amiben az első rész főszereplői Wrath és Beth kapták a rivaldafényt. A kötet címe pedig A király.

Vámpírakadémia (13 szavazat 17%)

     Richelle Mead vámpíros YA könyvsorozatába a tavasszal bemutatott Vámpírakadémia film miatt kezdtem bele, és abszolút nem bánta meg. Mead, fiatal vérszívóiról és testőreiről szóló története érdekes és vicces, de erről majd a később olvasott kötetek után tudok bővebben beszélni.
Arra gondoltam, a VA után nekikezdek a spin-off, Vérvonalak köteteknek is. Olvastátok már? Van olyan jó mint a VA
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...