2013. november 13., szerda

Tiffany Reisz: A szirén


     Én balga azt hittem ez a könyvsorozat egy rinyáló alig húszéves lányról, egy perverz pedofil papról és még néhány másik pasiról szól, akiket csak a farkuk vezérel a már említett ostobának tartott hölgyemény felé. Mekkorát tévedtem!

Tiffany Reisz

     Ez a világ a férfiaké, de egy nő van legfelül.

Nora Sutherlin erotikus regényeiről híres és hírhedt – és van egy titka, amelyet túl sokan tudnak ahhoz, hogy ne kerüljön napvilágra. Nora legújabb kézirata más, mint az eddigiek: komolyabb, mélyebb, személyesebb – és Nora biztos benne, hogy meghozza számára az áttörést… De vajon lehet-e együtt dolgozni a kimért, karót nyelt angol szerkesztővel, Zachary Eastonnal? Hiszen ő mondja ki az utolsó szót, de maximalizmusa felháborítja Norát. Zach-et Nora szabados életmódja kergeti az őrületbe – és a tény, hogy egyre inkább vonzódik ehhez a nyílt, mégis titokzatos nőhöz.
Nora azt hitte, mindent tud arról, milyen, amikor az ember a saját határait feszegeti. De abban a világban, ahol a szenvedély maga a fájdalom, soha semmi sem ilyen egyszerű.
Ki lehet az a férfi, aki öt év távlatából is irányítani képes a nő minden gondolatát? És egyáltalán: ki is Nora Sutherlin valójában? Képes lesz-e valaha önmagának megválaszolni ezt a kérdést?


     Gondolom az előző sorokat és a fülszöveget olvasva összehúztátok a szemöldökötöket, hogy mégis mi a francból következtettem arra, amit a bejegyzésem legtetejére véstem. Könnyű a válasz - mert nem néztem utána normálisan. Csak foszlányokat olvastam a világhálón, amiből csak annyi maradt meg, hogy 15 éves lány meg egy szexmániás pap... és még néhány pasi. "Ne ítélj..." szól a bibliai idézet, aminek több köze van a történethez, mint hinnénk.
Amúgy az olvasást nagyban köszönöm egy molyos lánynak, akinek a rajongása miatt kezdtem neki a könyvsorozatnak. :)


A történet érdekes, nem mindennapi alapot tudhat magáénak, amivel bátran be is int az egymást klónozó tucat eromantikus szerzeményeknek.  
Reisz főszereplői sem mindennapiak. Mindegyik önálló karakter, jól kidolgozott tulajdonságokkal, de mégis van bennük közös (romlottság vagy Nora iránt érzett szeretet, rajongás).

Nora a könyv női főszereplője, egy író, aki hajdani szerelmi életéből, és jelenkori domina munkájából merít ihletet a könyveihez. Ahhoz képest milyen feslett nőszemély, nagyon érdekes személyiség, és még humora is van. Először nem gondoltam volna, hogy ennyire bejön a stílusa, de Reisznek sikerült profin kiviteleznie hősnőjét, aki ha olykor engem össze is zavart, ő maga tudta, mit csinál, még ha nem is értettem vele egyet.
Zach olyan nyomasztó szereplő volt az elején, mint a Londont beborító sűrű köd.
Koránt sem volt szimpatikus, a múltja felemlítésével ki is borított bambaságával, de a végére sikerült megkedvelnem. Eleinte azt hittem, ő és Nora lesznek a történet szerelmespárja, ám az írónő más sorsot szánt nekik, amit kicsit sem bánok, mert a kapott eredménnyel szinte maximálisan meglettem elégedve. Ők ketten viszont jók voltak együtt, vagyis inkább Nora, mert folytonos ám néha kétértelmű élcelődéseivel vidámabbá tette a napjaimat.
"– Maga elég nagy seggfej. Már megbocsásson.
– Magát pedig két-három olyan szóban le lehetne írni, amiket nem szívesen mondanék ki hangosan.
– Azt mondanám, hogy nyugodtan mondja ki őket, de megígértem Wesleynek, hogy nem hagyom, hogy flörtöljön velem."
A könyv az erotika, szadizmus, mazochizmus, tiszta érzelmek mellett központba állítja a hitet. Ezek összessége nem igazán állja meg egy helyen a helyét, viszont Reisz teljes mértékben kézben tartja a dolgokat, ezért egy pillanatra sem botránkoztatott meg a története. Sőt, Nora nézőpontja nagyon is tetszett.
"– Én ezért hiszek, Zach – folytatta Nora. – Mert az összes Isten közül egyedül Jézus ért meg. Ő érti a fájdalom, a szégyen és a megaláztatás értelmét.
– Mi az értelme? – kérdezte Zach. Valóban tudni akarta.
(…)
– Természetesen a megváltás. A szeretet."
A hit embere is nagy főszerepet kap ebben a részben, aki nem más mint Nora katolikus papja valamint ex-szeretője, Soren. A férfi elég félelmetes, pont olyan karakter, akitől meghűl az ereimben a vér. Viszont valószínűleg minden egyes miséjén ott díszelegnék az első sorban. :P Na jó, ez talán szépen hangzott, mert még mindig hatása alatt vagyok a második résznek, amiben többet szerepel és jobban megismertem. De már ebben a részben meglegyezi az olvasó előtt, hogy milyen ember is ő. Szerintem olyan, aki nagyon ügyesen tudja manipulálni az embert. Első ránézésre egy rideg alak. Másodikra viszont bölcs pap, aki legjobb tudásával és szeretettel igyekszik útmutatást adni Norának a zűrzavaros érzelmei kavalkádjában.
"… szeretni valakit és viszontszeretve lenni csak minden fájdalom kezdete, nem pedig a vége."
Nora életében eddig tehát két férfiról esett szó, viszont van még egy valaki, aki nagy űrt tölt ki a szívében. Ő pedig Wesley, egy tinédzser egyetemista, akivel mellesleg lakótársak. A srác nagyon édes, szerintem millió lány szívesen odaadná neki magát. Tiszta szívű, egyenes, toleráns, megértő, és még a vak is látja, mennyire kötődik Norához. Én az ő párosuknak szurkolok a leginkább, hiába van köztük nagy korkülönbség. Szerintem jól kijönnének egymással, hosszú távon is. Ha így lesz, van mit tanulniuk egymástól, egymásról. Reisz akárhogy is dönt, végül érdekes párost helyez elénk, olvasók elé.


Összesítés: bátor történet, bátor íróval, mert a könyv olyan témákat feszeget, amiket sok olvasó nem vesz jó néven. Legfőképp a vallási dolgok miatt, de az S/m részek is elfogadásra, megemésztésre várnak, főleg a szereplők miatt. Mert ha például valaki nem tudja elfogadni Noráék világnézetét, akkor nehéz belesüllyedni a könyvbe, és emiatt nyögvenyelősen mehet az olvasás. Rám úgy érzem ezek nem illenek, mert ha még szokom is ezt a lefestett világot, akkor is élveztem a könyvet, és megtaláltam a kedvenc szereplőimet.
Engem már csak az érdekelne, hogy Reisz honnan vette az ihletet a történet részletes S/m világának bemutatására. Vajon úgy mint Nora a saját könyveihez? :P Vagy tényleg ilyen jó a fantáziája... esetleg ilyen jó kutatómunkát végzett a neten, vagy akadt néhány bennfentes ismerőse? Hmmm...? Mindegy, mert a lényeg az, lekötött a könyvvel.

9/10      

     Ennek a sorozatnak is nyitottam egy képgalériát a pinterest oldalamon, amit lassan de biztosan, egyre több feltöltéssel gyarapítok. Kellemes nézelődést! :)
     Továbbá beszúrok egy rajongói videót, amiben a Sorenként szereplő fickó nem tetszik, de a videó attól még egész jó munka. Lessétek!     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...