2013. október 5., szombat

Sunny: Mona Lisa ébredése


     Néha előfordul, hogy az új megjelenések mellett olykor szembetűnik egy-két régi könyv, amik felkeltik az érdeklődésemet. Pár héttel ezelőtt sikerült az egyik ismerősöm adatlapján belebotlanom egy érdekesnek tűnő könyvbe, ami picit más lábakon áll, mint amiket eddig olvastam. A fülszöveg meglesése után szinte azonnal nekikezdtem...

Sunny

     Különleges regény, tele misztikummal és érzelemmel. Vér és csók, szemérem és szemérmetlen vágy süt lapjairól. Tele van vad erotikával, véres harcokkal, és mégis csupa érzelem, szerelem, szenvedély és erő.
A regény a hold fiairól és lányairól, a monere-ekről szól, az emberi alakban közöttünk élő, rejtőzködő, különös népről. A félig ember, félig monere lányról, Lisáról, akit a szürke hétköznapok ápolónői munkája mellől ragad el a sors, hogy monere királynőként uralkodjon, s miután ráébred természetfeletti erejére és szexualitására, akár alakváltó vérszomjas fenevadként is védi szeretteit.
Gondolt-e már arra, hogy a Hold gyermekei itt élnek köztünk, anélkül, hogy észrevennénk emberfeletti képességeiket? Arra, hogy a körülöttünk zajló szürke élet nem is a valóság, és egyszer csak felbukkan egy rejtélyes idegen, és mindent elsöprő szenvedéllyel átragad egy mesés világba? Egy világba, ahol más szabályok érvényesülnek, ahol sötét éjszakákon vámpírok és démonok kísértenek, ahol az élet veszélyes, de izgalmas és gyönyörű.
Fantasy és erotikus thriller vonzó elegye a könyv. Az írónő nem akar mást, mint civilizált lényünket szembesíteni a bennünk rejlő állatiassággal, a vámpírkirállyal, vagy a hatalmat birtokló királynővel. Azt a titokzatos vonzódást elégíti ki, amely akkor tölt el, ha felnézünk éjjel a Holdra, és érezzük a belőle áradó erőt, hogy nekünk is szól ez a ragyogás. Merjünk hát mi is belépni a monere-ek birodalmába!


     ... mert bizony az a kis reklámszöveg eléggé felcsigázott. De emberek, úgy érzem, rohadtul át lettem verve! Az utolsó sornál azt gondoltam, ezek a szereplők tiszta holdkóros ösztönlények.
A könyv alaptörténete nem is lenne rossz, de a kivitelezés gyenge. Adott egy faj, amit nem is tudok hová tenni. Alakváltók, ezt még értem is, bármilyen állat küllemét feltudják venni. Persze nem azt, amit ők szeretnének, azt hiszem, hanem előre le van fixálva a génjeikben az állatias külső. Ja, és a Holdról származnak... bezony. De, hogy hogy a búsba pottyantak a Föld nevű bolygóra, azt nem tudtam meg... vagy csak nem figyeltem eléggé? Látszik, mennyire lekötött ez a csodálatos történet. Szóval nem tudtam meg, hogy most ezek a monere-ek űrhajóval vagy varázslattal jöttek szülőbolygónkra. Ha valaki tudja, kérem jelezze, köszönöm!
Történetünkben megismerjük a gyógyító erővel és egyéb különleges képességekkel megáldott Lisát, akinek mint kiderül, a teljes neve Mona Lisa. Na ácsi. Hadd röhögjem ki magam. Ez a név... szegény festményt meggyalázták. Nah a csaj nővérke, előszeretettel segít az embereken, amíg meg nem érzi egy hozzá hasonlónak a vérét a levegőben. Az illető sérült. Hamarosan egymásra pislantanak, mire az enyhe misztikum mellett beszivárog egy kis erotika, ugyanis ahogy pajkos pillantást vetnek egymásra, Lisa beindul, és szemmel láthatóan a pasi is. Lányunk odamegy a pasihoz, vált vele pár mondatot, mire a hapi elmondja neki, hogy ki is ő valójában. Mármint a lány. Hogy nem egyszerű ember (érzi rajta), hanem holdbéli csaj, mi több egyenesen királynő. Csak úgy puff, egy csomó infó került máris a szemem elé, és még csak az elején jártam. A többi információ áradat meg teljesen elsöpört.
A fickó elmeséli, hogy a fajuk "falkában" él, az élen pedig a Monák állnak, vagyis a királynők. A saját királynőjének egyszer ellentmondott, ezért az kitaszította, plusz büntetésből a nővérét megerőszakoltatta egy nagydarab harcossal. Ja, és megsebesítette, ami miatt lassan haldoklik. Lisát ez megviseli, és mivel villámgyorsan beleszerelmesedett a pasiba, eltökélte, hogy megmenti, ezért egy kis szex után ellépnek Mona Sera rezidenciájába, ahol naná, hogy lebuknak. Az itt lévő jeleneteknél megdöbbentem picit, ugyanis mikor a királynő megakarja a már említett harcosával erőszakoltatni Lisát, a nagydarab Amber nemet mond, mert a lányon érzi, hogy királynő, továbbá másodpercek leforgása alatt az is kiderül, hogy Lisa és Mona Sera családi kapcsolatban állnak. Igen, ő az anyja.
"Oké, az anyám egy gyilkos ribanc. De legalább normális."
Az idézet első mondatával egyetértek. A másodiknál dőlt el, hogy Lisa esze egy molylepkéjével vetekszik.
A történet ezután a szex, erőszak, gyors problémák megoldásából áll. A könyv elég sok fordulatot tartalmaz, amik még jók is lettek volna, ha nem egy részbe lettek volna bezsúfolva. Egyik pillanatban hőseink elég nagy galibában vannak, a következőben pedig már meg is oldódott a gond. Bevallom, eleinte még izgik is voltak a problémák, gondoltam itt vagy itt most elfognak bukni, de nem, mert az írónő hipp-hopp megoldást talált mindenre. A végén már egy csepp izgalom sem volt bennem, mert tudtam, hogy minden szépre és jóra fordul.
"Tele van vad erotikával, véres harcokkal, és mégis csupa érzelem, szerelem, szenvedély és erő." - ezt a mondatot a fülszövegből másoltam ki. Nagyon kecsegtető volt számomra, de amit ehelyett kaptam, az állandó "erőszakold meg, de rögtön" parancsok voltak. Merthogy Lisát ketten is magukévá akarták tenni. De amíg egyikük nemet mondott a királynőjének - akit Lisa magához is vett testőréül - addig másikuk előszeretettel maga alá gyűrte volna. Nem sikerült neki, de ahogy később olvastam főhősnőnk gondolatát, szerintem az a nimfós tyúk nem is bánta volna.
"Kitárult az ajtó, és Beldar szeme elismerően elkerekedett. Biccentve intett a lépcső felé. - Hölgyeké az elsőbbség.
- Nem. Ön megy elöl. Ragaszkodom hozzá.
- Nem bízik bennem annyira, hogy a hátát mutassa felém? 
- Még szép. Hogy bíznék valakiben, aki mosollyal az arcán erőszakolt volna meg? 
- Utána köszönetet mondott volna - felelte elbűvölő mosollyal, és nem tudtam visszatartani egy kis grimaszt. Lehet, hogy ez az alak egy oppurtinista csirkefogó, de tagadhatatlanul elbűvölő."
Ahh... lőjetek le.
De van ettől durvább is. Először is megjegyezném, hogy a monere-ek nem bírják a napot. Nem égnek el, mint a régi mondákban lévő vámpírok (amúgy a sztoriban egy nyamvadt vámpír sincs), de eléggé megpörkölődnek. Nos, Mona Serának nemcsak az egyik embere, Gryphon mondott nemet, amiért megbüntette, hanem Amber is, aki ellenszegült a parancsával. Mindegy, hogy kiderült Lisa a lánya, a parancsmegtagadás akkor is vezekléssel jár. Ami jelenesetben pár órás napsütés volt. Mindkét pasi sütkérezett, de amíg az első, Lisa szerelme épphogy csak lebarnult, addig a másik hapi, aki megjegyzem megerőszakolta Gryphon testvérét, jól összeégett. De hősszerelmesünknek volt egy "klassz" mentőötlete.
"- Mit csináljunk? - kérdeztem Gryphont.
- Nekem átadtad a képességedet, hogy kibírod a nap sugarát - felelte. - Talán vele is megteheted.
Értetlenül néztem rá. - Azt akarod, hogy szeretkezzek vele? 
Gryphon széttárta a kezét. - Mint látod, a férfiak erőt nyernek a királynővel való egyesülésből."
Pfú, de jó lélek ez a Gryphon. Megbocsátásból *5-ös, meg osztozkodásból is.
A pasi amúgy agyilag szintén lepkeszintű, mert egy rosszakaró királynő, valami másik Mona bemesélte neki, hogyha vele tart, és elhagyja szerelmét, akkor meggyógyítja. Szerintetek mit csinált? Naná, hogy elhagyta állandó veszélyben lévő kedvesét, és szolgálta a másik banyát. -.- Ezek annyira hülyék.
Az egyetlen valamirevaló karakter talán Halcyon, a pokol főhercege volt. De őt akkor is elhomályosítja a többi lökött szereplő.


Összesítés: hiába volt érdekes az alap, látszott rajta, hogy nincs rendesen kidolgozva. Lisa hiába tett egyszer valami értelmeset (kiherélt egy erőszaktevőt), de a többi tettére nem találtam szavakat. Minden pasiban szerinte megtalálta a jót, a kis szemérmes örömmel szét is tette a lábát. Ha nem a szerelmének, ha az volt igazán, akkor Amber-nek. Örültem, hogy nem csaptak egy gruppent, mert akkor felfordult volna a gyomrom. Nem is a hármas felállás zavart volna, hanem inkább maga az "esemény". Belegondolni is rossz, hogy ezek hárman egy-egy bunyó után, a mély sebeikbe nyújtogatják izgalmukban a nyelvüket. Mert legtöbbször ezt tették szex közben. A sima nyalakodás már nem is játszott, sokkal jobban gerjedtek a nyílt sebekre.
A történetben felejtsétek el, hogy Lisa monere-ember vére esetleg gyógyító hatású lehetne. A könyvben lévő gyógymód trend a nuninedv. Micsoda megoldás, kedves Sunny.
A legvérlázítóbb ebben a sztoriban az volt, hogy a monere-ek egész nyugodtan megerőszakolhatták a nőket, kivéve a királynőket. Micsoda értelmes faj. 
Nem is bosszantom magam tovább ezzel a történettel. Így is elég sokat írtam róla. Ja, amúgy a fő konfliktust egy holdfi okozza, aki lázad a királynők uralma ellen, közben pedig kiakarja használni Lisa képességeit...

1/10        
        

3 megjegyzés:

  1. Annyit nevettem! :D Nagyon jó poszt lett! ;)
    Egyszer én is belekezdtem az olvasásába, de kb 3 oldalt sikerült legyűrnöm belőle, és azt mondtam, hogy: never in my life!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! :) Volt még pár kiragadott idézetem, de már komolyan nem volt hozzá idegrendszerem, hogy lekörmöljem és kivesézzem őket. Ennyi pont elég volt ahhoz, hogy esetleg elrettentsek valakit ettől a "műtől". Persze tiszteletben tartom azt, aki szereti ezt a könyvet, de aki még nem találkozott vele, az inkább más könyvre tartogassa a drága idejét. :)
    "never in my life!" - XD helyes döntés. :))

    VálaszTörlés
  3. Én mikor olvastam, nem tudtam elvonatkoztatni attól, hogy Sunny előtte túl sok Hamiltont olvasott...kb olyan szinten is van ez a könyv, mint egy rossz fanfic. Írtam is róla egy hasonlóan pozitív postot még 2010-ben :) http://yvanna-svit-kona.blogspot.hu/2010/09/sunny-mona-lisa-ebredese.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...