2020. január 7., kedd

Aprócska év végi összegzés 2019


     Sziasztok!

Jaj, ismét rácsodálkozok, hogy egy újabb évbe léptünk.

2019-ben nem túl sűrűn bámultam a képernyőt, viszont elolvastam 45 könyvet, aminek nagyon örülök! Remélem idén meglesz az álom 50 kiolvasott könyv, de ez még a jövő titka. Nem akarok túlságosan tervezni, mert azok általában nem akarnak összejönni. Úgyhogy inkább sodródom az árral, meglátjuk mit tartogat az idei év szórakozás terén. Most pedig lássuk a szokásos évzáró listát, 2019 legjeit.

  • Kedvenc film:

Terminátor 2. - Az ítélet napja (1991)

     Igen, tudom, nem mai darab, de akármelyik mostani full látványos, szórakoztató mozi mellett simán megállja a helyét.
Akárhányszor adják a tévében, vagy épp kedvet kap hozzá párom, szívesen újranézem, és ez 2019-ben sem volt másként.
Ha azt vesszük, hogy egy majdnem 30 éves filmről beszélünk, akkor is rendben van a látvány (még ha itt-ott ordít róla, hogy ez vagy az de mű).
A történet, a színészek, az akciójelenetek mind nagyon jó. De ami különösen tetszik ebben a filmben, az az, hogy érződik rajta az apokaliptikus hangulat. Elhiteti velem, hogy a gépek öntudatra ébredhetnek, hogy lemészároljanak minket. Az ezután következő részek már nem hozzák magukkal ezt a hatást. Az ötödik kifejezetten matinészagú, a Sötét végzetet pedig még meg sem mertem nézni. Négy rész után békén kellett volna hagyni ezt a franchise-t, nem pedig tovább erőltetni.



  • Legrosszabb film:

Godzilla - A szörnyek királya (2019)

     Amiben tavaly elég nagyot csalódtam, az a Godzilla 2. Több lényt és többször mutatnak a folytatásban, és látványosabb is, de fájt, hogy az emberi oldala mennyire lebutítottra sikerült. A színészek rendben voltak, na de a szerepük... A kötelező családi dráma pipa, még ha megszokott klisé is, nem zavart. De a karakterek, a szájukba adott dialógusok, fú... fatális baromságok. És ez annyira kizökkentett, hogy hiába voltak jó szörnyes jelenetek - ami a film lelke -, az összhatás nem sikerült jól.




  • Kedvenc sorozat:

 One Tree Hill -Tuti Gimi (2003-2012)

     Hogy én mennyire szerettem ezt a sorozatot annak idején! Ezért ismét végignéztem.
Egy modern kori Káin és Ábel történet, ahol a Scott féltestvérek mindennapi harcait kísérhettem végig a kosárlapdapályán és a magánéletben. A gimis évek voltak a kedvenceim, de a fiúk és a többi szereplő felnőttkori élete is érdekes volt. Különösen szerettem, amikor végre Brooke is megkapta a nagyobb figyelmet, és a saját boldog végét.
Volt itt minden a kilenc évad alatt amitől egy szappanopera-fan rátapad a képernyőre: szerelem, árulás, bőgés, családi összefogás, örök barátság, sóvárgás, megbánás, megbántás, egyéjszakás kalandok, esküvők, babák, cukkolások, bunyók, eldörrenő fegyverek, stb. És szuper zenék, mint például: Davin DeGraw - I Don't Want To Be, Bethany Joy Lenz - Halo, Kate Voegele - No Good.


  • Legrosszabb sorozat:

     Ezt a kategóriát most nem díjazom, mert túl sok sorozatot nem néztem, amiket meg igen az tetszett (Tuti Gimi, IZombie), amiket pedig elkezdtem (Witcher - Vaják, Eliza di Rivombrosa), azokból még nem túl sok részt láttam, hogy eldöntsem hányadán állok velük.



  • Kedvenc színész és színésznő:
Lily James és Joaquin Phoenix
 

     A kedvenc színésznő kategóriáját ezúttal Lily James nyerte. Eddig is szimpatikus volt, de mikor nemrég láttam Hamupipőkeként, akkor győzött meg igazán. Tetszett, milyen átéléssel játszotta a szerepét. A mimikája, a gesztusai, jó volt nézni a játékát.

Jared Leto Jokerét szeretem
Jack Nicholson Jokere kiváló.
Heath Ledger Jokere fenomenális.
De amit Phoenix nyújtott Jokerként... Hol van Oscar? Vágjatok már hozzá egy szobrot!
Nagyon szkeptikus voltam ezzel a Joker filmmel kapcsolatban, kár volt. Érdekes volt látni egy ilyen "gonosztevős eredettörténetet" is. A forgatókönyv jó volt, de a színészi játék vitt bele igazán életet. És az aztán mindent vitt.


  • Kedvenc könyv:

     2019-ben több könyvre is rá tudtam aggatni ezt a jelzőt. De amikért 100%-ig rajongtam, az Colleen Hoovertől a Velünk véget ér és Julia Quinntől a Sir Phillipnek szeretettel.
A CoHo könyv egy igazi érzelmi hullámvasút, amíg a Quinn kötet egy remek történelmi romantikus drámával, szerethető főszereplőkkel, és sok-sok szenvedéllyel.


  • Legrosszabb könyv:

     Akadt több antidobogós olvasmányom is, amiben elég nagyot csalódtam. Ezek közül kettőt emelnék ki, mégpedig Whitney G.: Alapos kétely és Julia Quinn: A herceg és én. Az Alapos kétely 96%-ban rossz volt, A herceg és én pedig simán pocsék.

Észrevettétek, hogy a kedvenc és nem kedvenc könyveim közül egy-egy Julia Quinn története, amik ráadásul egy sorozathoz tartoznak? Hát igen, van ez így.


  • Kedvenc könyves karakterek:

     Lady Phoebe Batten
(Elizabeth Hoyt - Maiden Lane sorozat)


     A vak lady, aki kedves, erős, kitartó jellem. Betegsége ellenére sem mondott le az élet örömeiről, bátran fut végig egy mezőn, még ha el is esik, akkor is önfeledten kacag. Mindene a szabadság érzése, amit az őt óvó családtagjai néha elvesznek tőle, de Trevillion kapitány mellett végre bátran kibontakozhatott.
Istenem, ez a lány annyira jó karakter, a sorozat alatt öröm volt végigkísérni a jellemfejlődését.


Winter Makepeace
(Elizabeth Hoyt - Maiden Lane sorozat)


Winter, nővérével együtt egy gyermekotthont vezet Anglia mocskos negyedében. Bármennyire is önzetlen figuraként volt jelen az első részekben, igazán megismerni csak a saját történetében sikerült. De ott aztán meglepetés meglepetést követett vele kapcsolatban. Igazi hős, aki nem csak a kiskorú gyámoltalanokat védi; de nem csak ezért szerettem meg, hanem Lady Isabel miatt is.


  • Legirritálóbb könyvkarakter:

Warrick Johnson


    Nyafogós pöcs, aki azt szereti, ha az élet kinyalja a valagát, ám jött Végzet, aki csúnyán móresre tanította a rosszfiút, de ő semmiből sem akart tanulni. Ritka irritáló karakter.


  • Kedvenc könyves páros:

Una és Luna

    
     Leda D'Rasi boszitestvérpárja különbözőbb már nem is lehetne (egyik feminista, a másik pedig nimfomániás), mégis szuper párost alkotnak. Mint a só és a cukor. Mégis milyen isteni a sóskaramell.

  • Kedvenc könyvborító:


     Nagyon hangulatosra sikerült ez a borító.

 
  • Legrondább könyvborító:

Julia Qinntől a Bridgerton család első nyolc része. Főleg ami túl színes.


  • Kedvenc író/írónő:


     A tavalyi év elején kezdtem bele Elizabeth Hoyt-tól a Maiden Lane sorozatba, ami hamar kedvencemmé vált, az írónővel együtt. Nagyon jó stílusban ír, történetei olvasmányosak, izgalmasak, karakterei nem mindennapiak, és amennyi bujaságot elszórt a lapok közt, az nem semmi.


  • Kedvenc énekes/énekesnő/együttes:
   
     Maruv - világszínvonalú előadó. Explicit, néha már zavarba ejtő, de látszik, hogy színpadra termett; és a hangja, naaagyon bejön.

Bagdi Enikő - a 2019-es X-faktor hatalmas meglepetése számomra ő volt. Már a válogatón lenyűgözött különleges hangszínével. Az előválogatón és a mentorházban nyújtott produkciójával maximalizálta rajtam a libabőrt.
Nagyon remélem, hogy lesz aki felkarolja, és hallgathatok még tőle jobbnál-jobb dalokat, de ha esetleg YouTube-ra töltene fel covereket, annak is piszkosul örülnék.


  • Kedvenc dal:

    Most két dalt is bemutatnék, ami máig megunhatatlan számomra.

    




  • Legviccesebb kép:

     Ez a kép önmagáért beszél. Most, hogy már két éves lesz a fiam, nagyon átérzem. :D

  • Kedvenc videós:
 

     Marist már évek óta követem, hébe-hóba megnéztem pár videóját, de néhány hónapja nagyon rákattantam a csatornájára. Elsősorban azért nézem, mert szórakoztató, kikapcsol, de olykor beszél elgondolkodtató, komoly témákról is.



     Legyen szép, boldogsággal és nagyszerű élmányekkel teli a 2020-as évetek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...