Az elmúlt napokban egy újabb Jennifer Lawrence filmet vettem szemügyre, amiben olyan neves színészkollégákkal szerepel, mint Charlize Theron vagy Kim Basinger.
Az - eredeti címet lefordítva - Égő Síkság három történet mesél el, ami különbözik, de mégis összekapcsolódik - a múlt, jelen és jövő síkjain.
Gina (Kim Basinger) négy gyerekes anya, és odaadó feleség, de mikor pár éve mellrákban elveszíti nőiességének ékességét, férjével megromlik házasélete. Emiatt másnál keres szerelmet, amit meg is kap a szintén házas, Nick (Joaquim de Almeida) személyében. Gyakran járnak össze a kietlen pusztában kis lakózugukban, ahol önfeledten adhatják át magukat titkos szerelmüknek. De Gina egy idő után fél családja elvesztésétől, ezért felrúgja kapcsolatát, főleg azután, hogy nagylánya Mariana (Jennifer Lawrence) pásztorórás távollétei után kíváncsiskodik. Nick nem bírja elviselni, hogy kedvese elhagyta őt, ezért folyton keresi, ami nem marad eredmény nélkül. Ismét találkozót beszélnek meg a lassacskán otthonosnak ható pusztai lakókocsijukban, de Mariana utánuk bicajozik. S mikor meglátja összegabalyodott anyját szeretőjével, dühből, megakarja őket leckéztetni. Megnyitja a szerelmi fészek meleg vízért felelős gázballonjait, de a gáz reményei szerint sajnos nem kergette ki a gerlepárt a szerelmi fészekből, hanem felrobbantotta azt, a benne szeretkező emberekkel együtt.
Mariana a szörnyű "baleset" után megismerkedik Nick egyik fiával, Santiagoval (JD Pardo), akivel egyre több időt tölt. Egyre közelebb kerülnek egymáshoz, túlságosan is, amit a lány apja és a fiú családja sem néz jó szemmel.
Marianát és Santiagot több dolog is összeköti. Elsőként a közös gyász és düh, aztán sebeik, amit egy éjszaka csináltak emlékként, és tiltott szerelmük gyümölcse, egy kislány, aki elszökésük után született, s akit két napos korában Mariana elhagyott, Santiagoval együtt.
Az anyákról és lányaikról szóló három, szinkronban haladó történetet nem nehéz követni, pár perc múlva már minden egyes mozaik összeáll, és a véget is kilehet számítani - igaz reménykedtem, hogy a vége tényleg aránylag happy lesz.
Kim Basinger jól adta elő a szerelemre, és elfogadásra éhes anyát, aki titkos szerelmi élete és családja közt igyekezett párhuzamot tartani.
Jennifer Lawrence is remekelt Marianaként, játékával sikerült megutáltatnia velem a lázadó, felelőtlen lányt. Felnőttkori énje sem volt szimpatikusabb, viszont Charlize Theron vitte a hátán az egész filmet, és korántsem azért, mert bevállalta a meztelenkedést. Hitelesen adta elő a magát vagdosással büntető emberroncsot, aki még felnőttként is képtelen volt szembenézni a felelősséggel járó élettel. Addig, amíg gyermeke újra az életébe nem lépett.
Az operatőri és a rendezői munkában nincs semmi kivetnivaló, viszont maga a történet nem kerített a hatalmába, hiába Theron precíz játéka.
7/10
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése