2024. október 4., péntek

Sebők Hanga - Válaszutak 1-2.

      Vannak könyvek, amik nem mindenkinek íródtak. Amiket bármennyire is dícsér az olvasóközönség, de nem talál el a következő könyvmoly szívéhez. És úgy érzem, én most pont ebbe a kisebbségbe estem Sebők Hanga Válaszutak sorozatának első két részével. Az írónő egy végtelenül kedves és szimpatikus ember, és látom, mennyi belefektetett munka van ezekben a történetekben, de engem, mint olvasót, sajnos nem szippantottak be úgy a sztorik, ahogy reméltem, hogy be fog.

Kiadó
: Gyémántfelhő 
Sorozat: Válaszutak #1
Műfaj: romantikus
Oldalszám: 434
Kötés: puhatáblás 
Megjelenés: 2023
ISBN: 9786156509154

Érdekel? IDE kattintva megrendelheted!

     Két fiatal élete keresztezi egymást, amikor Áron – aki korábban csak a munkájára koncentrált –, megpillantja Annát egy bárban, és azonnal élete szerelmének érzi. A friss diplomás Anna viszont épp akkor kezdi meg a felnőtt életét, és ezzel kapcsolatban számos fontos döntést kell meghoznia. Felmerül a nagy kérdés, hogy az érzelmeire, vagy inkább az eszére kellene hallgatnia?

Vajon Áron megérzései jók a lánnyal kapcsolatban, vagy csak az érzelmei vezetik félre? Kövesd Anna és Áron történetét és döntsd el magad, hogy te is azon az úton járnál-e, amelyet ők választanak. Inkább a szívedre vagy az eszedre hallgatnál? A döntés a tiéd.

Sebők Hanga debütáló regénye egy kedves és érzelmes történet, ami mindannyiunkat arra késztet, hogy gondolkodjunk el az életünk fontos pillanatain és a saját döntéseinken.


     Vigyázat, nyomokban spoilert tartalmaz! 
"Hát igen... A legutóbbi csalódásom eléggé rányomja a bélyegét a pasikhoz való viszonyomra. Viszonyomra? Na, az inkább iszony! Úgy kerülöm őket, mintha leprások lennének egytől-egyig. Vagyis, csak azokat, akik azóta fel akartak szedni, hogy eldöntöttem, jobb lesz nekem egyedül."
 


     A borítók szépek, főleg az első rész festményszerű, vidám párocskája tetszik nagyon, az alattuk lévő debreceni egyetem pedig passzol a történethez. Hisz a cselekmény magyarországi helyszínen játszódik, és ízig-vérig magyar szereplőkről olvashatunk, akik a mindennapok fricskáival küzdenek: párkapcsolaton belüli problémákkal és régre visszanyúló sebekkel, az iskolapadból kikerülve az izgalmakat rejtő felnőtt életúttal, családon belüli nézeteltérésekkel és minden más olyannal, ami fejtörést okoz. Vagyis, életszerű problémákkal. De vannak ám édesítő pillanatok is, amiket az igaz barátok nyújtanak, vagy a szerelmes csókok, amik fülledt részleteket ígérnek. De csak ígérnek, mert bármennyire is szerepelnek a spicy felvezetések a történetben, azok részletek nélkül maradnak, épp csak annyira vannak elhintve, hogy az olvasó tudja, a karakterek épp a lepedőt gyűrik. Rendben, nem igénylem én mindig egy sztoriban a részletes szexjeleneteket, de a Dönts jól!-ban csak mézesmadzagok voltak. Frusztráltak picit, no. De elfogadtam, hogy ez van, az írónő inkább az olyan molyoknak akart kedvezni, akik beérik a kevesebb testiséggel, és inkább az érzelmes pillanatokra kíváncsibbak.


Nos, a történet Anna utolsó egyetemi napjával kezd, aki összeütközik az utcán egy jóképű, harmincas üzletemberrel, akinek bugyinedvesítő apró mosolyától megmoccannak a pillangók a pocijában. Ám ezt a kis bizsergést gyorsan elhessegeti, mondván, úgysem látják többé egymást, így másnap este igent mond egy megnyerő, korabeli fiatalember, Áron közeledésére. Mindkét fél egy fájdalmas kapcsolatot tudhat maga mögött, ezért esélyt adnak egymásnak a szerelemre, és minden szépen működik is, csakhogy a történet elején felbukkanó üzletember, Tamás, egyre többször bukkan fel a lány életében, és ezzel jól megkavarja Anna érzéseit. Akinek el kell döntenie, hogy a biztonságot, vagy az új, bizonytalan izgalmat választja. Közben a történet kap egy kis krimis megoldanivalót is, mert a lányt valaki fenyegeti, plusz Áron múltja is gondolkodnivalóval szolgál. Vannak azért itt érzelmi cunamik, de érzésem szerint ezek nem kapták meg a megfelelő figyelmet. A történet sokkal inkább emlékezetes maradt számomra az étkezéssel kapcsolatos és erotikát ígérő részek miatt. Meg persze a villámcsapásként érő utolsó fordulat miatt, amitől még mindig keresem az állam a padlón. 


Kiadó
: Gyémántfelhő 
Sorozat: Válaszutak #2
Műfaj: romantikus
Oldalszám: 342
Kötés: puhatáblás 
Megjelenés: 2024
ISBN: 9786156509376

Érdekel? IDE kattintva megrendelheted!

     Tamás sikeres üzletember. Sokan felnéznek rá, mert szorgalmas és becsületes munkával hozta létre gyümölcsöző birodalmát.
Mégsem lehet boldog. Az elmúlt öt évét a gyász és a folyamatos bűntudat határozta meg, aminek a gyötrő terhét a várandós feleségének az elvesztése miatt cipeli. A rettenetes nap óta úgy érzi, nincs, és nem lehet joga a boldogsághoz.
Azonban a sors más lapokat oszt neki, amikor többször is az útjába sodor egy csinos, fiatal lányt, akit sehogy sem tud kiverni a fejéből.
Vajon sikerül megfogadnia a szerettei tanácsait? Felül tud kerekedni a gyászán és a fojtogató bűntudatán? Képes lerombolni a szíve köré épített erős falakat, és tovább tud lépni?
"- Egy anya legnagyobb fájdalma, ha nem boldog a gyermeke. Szeretném, ha végre megadnád magadnak az esélyt arra, hogy újra igazán élj."
     A második rész, a Lépj tovább! az első részben feltűnt Tamást teszi meg főhősévé, akinek tragikus múltja vesz el öt évet az életéből. Ebben az időszakban befelé forduló, morgós munkamániássá válik, azonban egy fiatal lány hamarosan fénysugarat visz borús életébe és a boldogság ígéretével kecsegteti. 
"Szerintem az egyetlen dolog, amit ebben a helyzetben megbánhatsz az az, ha nem hallgatsz a szívedre, és elszalasztod a kínálkozó lehetőséget."


Nos, a sztori itt is hasonló cselekményvezetést kap mint az első részben, azaz adva van egy bimbózó, csakhamar fülledtre forduló kapcsolat, ami kimerül a kacér pillantásokban, sóhajokban. Közben felbukkan az üzleti életből egy nagy farok, akire nyugodtan rá lehet mondani, hogy a történet főgonosza. Cselekszi is a sok szemétséget, közvetve vagy közvetlenül, kap is egy kis szemszögnyi rivaldafényt, de ennyi, az ő szerepe ennyiben ki is merül. Nem tudom, az első rész krimis plussza nekem nagyobb meglepetés volt, és egy kicsit adrenalindúsabb. A sztori ehelyett inkább a két szereplő összecsiszolódásáról szól, ami persze elengedhetetlen volt, akadtak is megható momentumok, ugyanakkor arculcsapós konfliktusok is. Utóbbit bármennyire is próbáltam feldolgozni, valahogy nem ment, és örültem, mikor a véleményemet a főhősnő anyjának szájából vissza is hallottam. Azonban ez a konfliktusmegoldás is pikk-pakk megszületett, ami természetesen boritékolható volt, csak hiányzott nekem a katarzis, a főszereplők közti szívfacsaró békülős jelenet kibontása. Amit megkaptam szóban, csak számomra az érzelmi katarzis maradt el. 



Összesítés: a Válaszutak sorozat első két része jó alapokkal rendelkező történetek, amiben van romantika, valósághű nehézségek és olyan mindennapi karakterek, akikkel mi is napi szinten összefutunk. Voltak a sztoriban informatív részek Magyarország nevezetességeivel is kapcsolatban, ami jól jött és hasznos volt, de engem jobban érdekelt a cselekményvezetés és a karakterek bonyodalmas kapcsolatai. Előbbi úgy éreztem nem mindig a lényegre koncentrált, a sok töltelékinfó elvette a fontos dolgokról a fókuszt. Sokszor találkoztam ismétléssel is, ami például a futásról szólt, vagy épp Anna barátnőjének munkájához volt köthető. Ezek miatt kicsit lassabnak éreztem a cselekményt, viszont a fő konfliktusokat pedig gyorsan megoldottaknak. Mégis azt mondom, ha épp olyan helyzetben vagytok, hogy csak egy szimpla, és az olvasás örömét szolgáló történetre vágytok, akkor érdemes fellapoznotok a Válaszutak részeit, mert kikapcsolódásnak pont megfelel.

NEM ROSSZ

A könyveket köszönöm szépen Sebők Hangának!

"... van itthon pár olvasatlan könyvem. Azokból akartam választani. Valamelyik kedvenc magyar írónőm romantikus vagy még inkább erotikus regényére vágytam, ha már nekem csak egy pár pillanatra jutott egy szívdöglesztő pasi látványa a villamosmegállóban. Úgy voltam vele, hogy legalább olvassak egy másik vonzó férfiről!"

"... a futás olyan, mint a maffia. Ha egyszer benne vagy, benne vagy. Nincs kiút."

"A futás szinte mindig segít megtisztítani az agyamat a kusza gondolatoktól..."

"- Jó buli lesz! Ne legyél már ilyen karót nyelt!
- Oké, menjünk, ha mindenképpen le akartok égetni mások előtt! Én egyáltalán nem tudok énekelni, ezt mind nagyon jól tudjátok - nyavalygok.
- Szard már le! Nem az X-faktorba készülünk, hanem szórakozni (...)"

" - Nos, igen. Azt már tudtad rólam, hogy könyvmoly vagyok. Most láthatod a bizonyítékát is. Roskadoznak a polcaim a teher alatt."

"Az egyéjszakás kalandjaimnál sem mondhatnám azt magamról, hogy önző seggfejként viselkedtem volna, aki csak a saját vágyainak a kielégítésére hajtott, de ez most nagyon más. Itt már jelen van valamifajta érzelem is, amit még nyilván nem lehetne szerelemnek mondani, de az biztos, hogy abban a pillanatban megbabonázott, amikor először megláttam és mindent meg akarok tenni azért, hogy ezt a lányt boldoggá tegyem."

"Nincs rosszabb egy végtelenül féltékeny pasinál. Vagyis van, de ez is benne van a top ötben."

"Bármi is legyen az oka, mellette otthon érzi magát a testem és a lelkem is."

"Ő lett nekem előbb az éltető napfény, majd a romboló vihart hozó zápor."



"Miért gondolják azt egyes férfiak, hogy azért, mert ők erősebbek, mindent megengedhetnek maguknak, mások akaratára, érzelmeire egyszerűen fittyet hányva?"

"Mert mindent meg akarok neki adni, és mindent meg akarok tőle kapni.
A fantáziám pedig eléggé kiéheztetett és végtelen."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...