2014. május 2., péntek

Machete Kills - Machete gyilkol


     Robert Rodriguez, a filmmániás rendező és producer, évről-évre ajándékozza meg a közönséget alkotásaival, nem is egyel, elég ha megnézzük IMDB oldalát. Kedvenc filmjeim tőle a Sin City, Terrorbolygó, de még a Desperadot is ide sorolnám. Jófajta akciófilmek, olyasfajták, amikben literszám ömlik a vér, de megüt egy bizonyos humor szintet. Pont ilyen a Machete is, aminek most a folytatásáról szeretnék egy picit körmölni.


     Machete () megbízást kap az Egyesült Államok ( as Carlos Estevez) elnökétől egy életveszélyes küldetésre az amerikai állampolgárságért cserébe. Mexikóba kell mennie, hogy megállítsa az őrült Mendezt, egy hírhedt kartell főnökét, aki azt tervezi, hogy rakétát lő Washingtonra. 



     Jó pár hónappal ezelőtt láttam a filmhez kapcsolódó Lady Gaga klipet, akkor döntöttem el, hogy megnézem. Előtte azért letöltöttem az első részt, mit mondjak nem voltam elbűvölve, de mivel a második részre voltam leginkább kíváncsi, így nem húztam le a mozinézés lehetőségét. Aztán persze hiába mentem szembe a második rész plakátjaival, csak bűnre adtam a fejem, és ezt is letöltöttem. 
Amikor rákattintottam a lejátszásra és megláttam az első pár másodpercet, azt hittem elkattintottam a torrentoldalon, mert egy űrben játszódó résszel indított a film, amikor később leesett, hogy a harmadik rész előzetesét látom. El is gondolkodtam picit, hogy ez a hős Machete hogy a nyavalyába kerül majd az űrbe. Rodriguez ezt vajon hogy oldja meg? Simán. Úgy, hogy az eredetinek szánt gonosz mellett a történetbe épít egy még veszélyesebb valakit. De erről később.
A harmadik rész apró előzetese után akcióba pottyan a néző, ahol Machete és kedvese () próbál megakadályozni egy illegális fegyverkereskedést, aminek közepén az első részhez hasonlóan továbbra is robbannak az emberek a golyóktól, akár a túlérett paradicsomok, s aminek végét a kedves halála okozza. Jessica Alba szereplése elég rövid életű volt. Hősünket azért nem kell félteni, nem marad nő nélkül, szépségkirálynő () segítője és a később felbukkanó Luz () is gondoskodnak róla. 
Egyik nem csak fegyverekkel, de testével is jól kiszolgálja... pfúj... szerencse, hogy a gyér szexjelenetet csak ósdi 3D-s szemüvegen keresztül lehetett volna látni. Amber Heard csak szépségével adott egy kis pluszt a filmhez, jelleme elég irritáló volt, a szinkronhangjáról meg inkább nem is beszélek. M. R. volt az egyetlen, akivel egy kicsit szimpatizáltam, tipikus rossz csaj kinézetű aki a jó oldalon áll. Kicsit megijedtem, amikor összecsapott szöszikirálynővel, és egy újabb golyót gyűjtött be, de rövidesen megnyugodtam, amikor láttam, hogy eltanulta Machetétől a halhatatlanság művészetét. 
Danny Trejo-ra rossz ránézni, de szinte minden suna felakarja rá próbáltatni magát, ami számomra érthetetlen, de hát ez film... nincs min meglepődnöm. A színész hiába adta arcát és nevét a mozihoz, az előzővel ellentétben valahogy háttérbe szorult, főszereplő helyett inkább egy fontosabb mellékszereplőnek tűnt, aki nyiszál itt-ott, olykor bunyózik, néha meg elköp egy-egy mondatot, de legtöbbször csak csúnyán néz. Most nem jött át annyira a karaktere, és ez a sok új szereplő miatt is volt. A rendező rengeteg új karaktert épített a történetbe, a kezdeti langyos történetvezetést megtoldotta egy sci-fi vonallal, aminek középpontjában karaktere állt. Gibson hozta a legjobban a szerepét, elég agyament stílusa volt, de szórakoztató. A fő-fő-gonosz mellett Machetenek egyéb problémás alakokkal is szembe kellet néznie, egyikük egy El Camaleón nevű bérgyilkos, aki rendszeresen változtatta alakját. Hol mexikóinak (), máskor fekete férfinak () adja ki magát, végezetül egy nyomi díva () szerepben is láthatjuk, ami nagyon kilógott. Az első két szereplő jó volt, az utolsó nem. Továbbá felbukkan egy rakat prosti is, akiknek madamja bosszút esküdött Machete ellen, mert őt okolja a lánya haláláért.
Szinte egy kis kommandóvá alakulnak, mindenféle spéci és röhejes fegyverrel (páncélcsöcs, f@sztár - XD de most komolyan... ezeken szakadtam). Közülük szemet szúrt az egyik hölgyemény, akiről eleinte azt hittem Lindsay Lohan, de pár másodperc fókuszálás után rájöttem, hogy ez Alexa Vega, aki mára elég szépen kigömbölyödött. Úgy tűnik Rodriguez szeret újradolgozni hajdani, jól bevált színészeivel, és nem hagyja szerep nélkül a Kémkölykök sztárjait.  



Összesítés: egy kicsit kicsapongóbb film mint az első rész, az valamivel (ha lehet ilyet mondani) komolyabb történetvezetést kapott, a Machete gyilkol sokkal komolytalanabbra lett csinálva (azért nem meglepő), plusz ha nincsenek is benne olyan gyilkolászások mint elődjében, sokkal túlzóbb lett, sőt... mondhatnám azt is, hogy ez a trash film olyan rossz, hogy már-már jó. A filmes utalások jók voltak, amikor feltűntek a star warsos lézerkardok/macheték jóízűen felröhögtem, de még a végén Amber és Michelle parányi harcán és szóváltásain is. Machetenek szinte csak egyetlen harcjelenete tetszett, amikor az egyik klónnal került összetűzésbe (nem a bélesbunyó), ezenkívül a többi érdektelen volt. A színészi alakítások sem voltak a toppon, egyedül Mel Gibsoné nem volt izzadtságszagú.

5/10     

              

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...