2018. november 6., kedd

Jeaniene Frost: Első lobbanás


     Jeaniene Frost Vámpírvadász világa olyan, amibe bármikor szívesen belemerülök. Teljesen mindegy, hogy történetei Cat és Bones párosáról, vagy a többi szereplőről szólnak mint a spin-off részekben, jól érzem magam vérszívói közt.

Nagy örömömre a Könyvmolyképző kiadó felkarolta Frost könyveit, próbaképp pedig kiadták Vlad saját sorozatának első részét, az Első lobbanást, ami elég jól teljesített (még szép, hisz elég nagy a rajongótábor), a márkaboltban pedig további JF kötetek kaptak helyet, ami tuti, hogy az én polcomra is felkerülnek majd.

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Zafír pöttyös
Sorozat: Az éjszaka hercege #1
Műfaj: urban fantasy, paranormális romantikus
Eredeti cím: Once Burned
Oldalszám: 344
Kötés: puhatáblás
Fordító:Szebegyinszki Szilvia
Megjelenés: 2017 (eredeti megjelenés: 2012)
ISBN: 9789633997383


     Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Leila ​egy sötét erővel megátkozott halandó…
Miután egy tragikus gyerekkori baleset szétzúzta az álmait, Leila nem gondolta volna, hogy ennél rosszabb is következhet, de tévedett. Rájött ugyanis, hogy hatalma van az elektromosság felett, mi több, egyetlen érintéssel látja az emberek fejében lakó legsötétebb gondolatokat. Az élete magányra ítéltetett… Legalábbis így hitte, amíg az éjszaka teremtményei el nem rabolták, és arra nem kényszerítették, hogy telepatikus segítséget kérjen a világ leghírhedtebb vámpírjától.


Ő az éjszaka hercege…
Vlad Tepesh inspirálta minden idők legismertebb vámpírlegendáját – de semmi esetre sem szabad Drakulának hívni! Képes irányítani a tüzet, ez teszi a legrettegettebb vámpírrá. Azonban ellenségei új fegyvert találtak ellene: egy gyönyörű halandót, akinek legalább olyan félelmetes a hatalma, mint neki.


Amikor Leila és Vlad találkoznak, azonnal fellobban köztük a mindent elemésztő szenvedély. Akad azonban valaki, aki porig akarja égetni őket. Vajon mi mindent kell feláldozniuk, hogy megállítsák az ellenséget?
A lány érintése hatalommal bír, a férfi csókja az örök életet rejti…



     Nagyon vártam az Első lobbanást! A borítóért is, mert szeretem a szemrevaló borítókat, és természetesen a történetért is, amiben az artista Leila szemén keresztül ismertem meg a részleteket. A lány halandó, de nem akármilyen ember, mert egy gyerekkori baleset következtében megrázta egy magasfeszültségű vezeték, ami miatt sebhelyes lett a fél arca, és különleges képességekkel gazdagodott. Ha hozzáér valakihez abba áramot vezet, de az érintéskor belelát az illető múltjába is. A múltba látás működik tárgyak megérintésével is, és ha elég erősen koncentrál, akkor bárkit megtalálhat aki valaha kapcsolatba lépett az adott eszközzel. Emiatt pedig néhány vámpír emberi nyomkövetőnek szeretné használni, méghozzá nem is akárkit kell felkutatnia, mint a híres-neves Vlad Tepest.

Vlad nem akármilyen vérszívó, hanem mestervámpír, akit nem lehet csak úgy nyakon csípni, tesz is ellene, amikor egy hatásos, akciódús lépéssel belibben a történetbe, és kiszabadítja női főszereplőnket a rosszarc szemfogas társaságból. Ettől kezdve ők ketten megegyezésre jutnak: Leila segít Vladnak megtalálni azt aki vámpírunkat szeretné eltenni láb alól, addig a férfi vigyáz rá és segíti ereje kiismerésében.


Amit Frost könyveitől garantáltan megkapsz:

1) ígéretes történet és cselekményvezetés - az első pár fejezet teljesen meggyőző volt, jó kis történetet szimatoltam a levegőben. De ahogy a cselekmény megrekedt Vlad rezidenciájának helyszínén, kissé eluntam magam. Ez szerencsére idővel változott, főleg az istállós jelenetnél, ami igen akciódúsra sikeredett, és ettől kezdve jött nálam a pálfordulás.
2) humor - ez az az elem, ami még a gyengébb Frost könyveket is megmenti a komolyabb lehúzástól. Az írónő nem vesztette el a humorérzékét most sem, és különösen tetszett, hogy Leila, Vlad nevével szívózott.
"-Te miért választottad a Vlad nevet? - Kérdeztem, és nem bírtam ki, hogy ne tegyem hozzá: - Nem ez a legkreatívabb vámpírnév, amit valaha hallottam.
Ahelyett, hogy a szívére vette volna, egy apró mosollyal felelt: 
- Én vagyok az egyetlen igazi Vlad. Mindenki más csak irigy hasonmás.
Felhorkantam, majd látványosan végigmértem. (...)
- Azt látom, hogy a kötelező veszélyes-de-szexi imázzsal dolgozol, de majd akkor hiszem el, hogy te vagy az igazi Drakula, amikor te azt, hogy én vagyok az igazi Frankeinstein."
3) erős karakterek - Vlad egy nehezen kiismerhető alak volt az előző könyvekben, de saját sorozatában sem mutatott túl sok mindent magából. Leginkább a felszínt kapargatta az írónő ha róla volt szó, de van még idő kiismerni ezt a mestervámpírt, hisz van még pár rész Az éjszaka hercegéből. Kaptam egy-két drámai pillanatképet a múltjából, ami érdekessé tette, meg szexi volt, kemény fickó és rendíthetetlen, de összességében itt most nem voltam tőle lenyűgözve. Több külsőséges lefestést kaptam róla, de engem inkább az a férfi érdekel, aki a páncél alatt rejtőzik.


Leila kellemes meglepetés volt. Nem volt idegesítő, sokkal inkább szórakoztató, pár száz oldal alatt pedig olyan jellemfejlődésen ment keresztül, ami más karakternek egy trilógia alatt sem sikerül. Eleinte félt az erejétől, majd megbékélt vele és elkezdte kiaknázni a benne rejlő lehetőséget (futás közbeni vámpírfej lerobbantás - még mindig jár érte a taps). Erős, sosem picsogott ha veszélyes helyzetről volt szó, inkább vakmerően elébe ment a dolgoknak, néha már túlságosan is. De ezért nem hibáztatom, mert a szeretteiért és barátaiért bármit megtett. Hát igen, jó fej ez a Leila, esélyes egy év végi kedvenc karakter címre.
"Mosolyogva emeltem fel a kezemet.
- Vakmerő? Talán. Ostoba? Nem. Igazad volt. Ez tényleg félelmetes fegyver.
Megragadta a kezemet, és anélkül fogadta magába a bennem felgyűlt áramot, hogy megrezzentek volna a vonásai.
- Igen, de attól még ember vagy.
(...)
- Van Helsing is az volt, de minden film végén legyőzte a vámpírt. Sose becsüld alá az emberek erejét!"
4) romantika és erotika - ezekhez a részekhez is nagyon ért az írónő, az fix. Tökéletes kémiát tud teremteni főszereplői közt, és a vérpezsdítő részekből ebben a könyvben sem volt hiány. Bár inkább volt itt erotika mint romantika, idővel biztos leszáll a rózsaszín köd is, ami remélem később nem lesz túl émelyítő, már ha azt nézzük, hogy az egyik fél Vlad. Elég kiábrándító lenne, ha átmenne valami nyálcsorgatós pincsibe, aki még a széltől is óvni akarná kedvesét.

"Többet akartam a harapásából, az érintéséből, és főleg abból a szenvedélyes érzelemből a szemében, ahogy szívta a véremet. És mindezt most akartam."
Összesítés: a történetnek voltak hullámvölgyei, de a könyv végeztével azt mondhatom, Frost ismét kellemeset alkotott. Volt itt akció, jó karakterek, humor és forró erotika, bár még a szívmelengető romantika várat magára.
Jöhet a következő rész!

8/10
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...